|
|
|
|
|
|
|
|
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)
Miközben a Duna
pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról
vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején
létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet
nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista
társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi
kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem
számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról
senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban
már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32
évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az
egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak
rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben,
ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett
belügyi tisztekben.
|
|
|
|
|
|
|
Derzsi - moszkvai út
|
Dorogi Sándor, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1989. február 8. szerda (MTI-TUD.) - Eredményesnek és jónak nevezte moszkvai tárgyalásait Derzsi András. A magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter az MTI -nek és a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy szerdán záruló eszmecseréi számos területen, így a vasúti szállítás és az építőipari együttműködés terén előrelépést hoztak.
A szovjet közlekedési minisztériumban folytatott eszmecserék eredményeként a magyar és a szovjet miniszter megállapodott abban, hogy szakértői munkacsoportokat bíznak meg a záhony-csopi vasúti átrakó körzetben támadt gondok rendezése céljából. A miniszterhelyettesek vezette csoportok három hónap múlva teszik le az asztalra a konkrét intézkedési tervet, amely egyebek között szigorú bírságokat is előirányoz az átrakodást késleltető partner számára. Mint Derzsi András elmondta: kölcsönös érdek, hogy az évi 18 millió tonnás forgalmat lebonyolító csomópont gyorsan és hatékonyan működjön, nem csupán a két ország, hanem a jelentős tranzit forgalom miatt harmadik országok szempontjából is. A cél, hogy Záhony és Csop valódi kapuvá váljék a kelet-nyugati vasúti szállításban. A magyar miniszter mindehhez hozzátette, hogy egyebek között éppen a vasút tehermentesítése céljából Moszkvában megbeszéléseket folytatott a hajózási együttműködés bővítéséről is. Az összesen 13 szovjet partnerminisztériumban folytatott tárgyalások egyik konkrét eredménye, hogy szovjet részről támogatták a magyar építőipar részvételét a szovjetunióbeli szállodaépítési programban, s ennek első lépéseként magyar cégek részt vesznek egy lvovi szálloda rekonstrukciójában. Az elképzelések szerint a továbbiakban a magyar fél, ezirányú tapasztalatait és kapcsolatait felhasználva - az építkezéseket finanszírozó - nyugati partnerekkel vállalkozna szállodák építésére a Szovjetunióban. Hosszabb ideje húzódó tárgyalások után Derzsi András mostani moszkvai megbeszélésein megegyezés született arról is, hogy szovjet metróépítők még az idei év második félévében bekapcsolódnak a budapesti metró fejlesztésébe. A magyar tárgyaló küldöttség a szovjet légiközlekedési minisztériumban felvetette, hogy a szovjet fél a kölcsönösség elve alapján tegye lehetővé a Szovjetunió felett áthaladó légifolyosók használatát a MALÉV számára, mert a magyar légitársaság távol-keleti járatokat kíván indítani. Szovjet részről határozott igéret tettek arra, hogy megvizsgálják a kérést. +++
1989. február 8., szerda 07:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|