|
|
|
|
|
|
|
|
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)
Miközben a Duna
pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról
vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején
létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet
nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista
társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi
kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem
számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról
senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban
már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32
évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az
egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak
rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben,
ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett
belügyi tisztekben.
|
|
|
|
|
|
|
EGK-Japán - kocsiimport
|
Brüsszel, 1989. január 13. péntek (AP) - Az Európai Közösségek Bizottsága engedélyezte Olaszországnak, hogy leállítsa csaknem 100 ezer japán gépkocsi importját, miután más közös piaci tagállamokon keresztül valóságos áradat indult japán kocsikból Olaszország felé.
Olaszország évi 2550 darabban szabja meg a közvetlenül Japánból behozható gépkocsik számát, ám az importőrök más EGK-tagállamokon keresztül is vásárolhatnak a felkelő nap országának autóiból. Január elején az olasz hatóságokhoz csaknem 110 ezer japán kocsi importjára szóló kérelem érkezett. A Bizottság mindezek után úgy döntött, hogy Olaszországnak 14 ezer kocsit meg kell vásárolnia, ám a fennmaradó csaknem 95 ezer darab behozatalát egy évre leállíthatja. Az EGK szabályai alapján egy tagállam akkor korlátozhatja a közösségen kívüli országból a közösség tagállamain át érkező importot, ha az veszélyezteti saját iparát. A bizottság szerint jelen esetben indokolt az importkorlátozás, mert javult ugyan az olasz autógyártás és az export is emelkedett, ám az iparág helyzete továbbra is bizonytalan. Az olasz kormány adatai alapján a belső piacon csökken az olasz gyártmányú kocsik részesedése. +++
1989. január 13., péntek 12:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|