|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
MDF - Közlekedési fórum (1. rész)
|
1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több
nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba
közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a
feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a
miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához
tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.
A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász, a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek, alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12 évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.
A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai, illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy 1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd forintot kívánnak fejlesztésre költeni.
A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. (folyt.köv.)
1990. augusztus 24., péntek 17:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|