|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
Magyar autópályák - koncessziók
|
Barta György, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
Bécs, 1990. augusztus 2. csütörtök (MTI-TUD) - Külföldi
cégek nyilvános pályázatokon elnyerhetik majd magyar autópályák
építésének jogát, s egy ideig autópálya-használati díjat
szedhetnek az általuk épített szakaszokon - fejtette ki
csütörtökön a magyar kormány erre vonatkozó terveit Kálnoki Kis
Sándor, a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium
államtitkár-helyettese az osztrák APA hírügynökség tudósítójának
adott nyilatkozatában.
Autópálya-használati díj azonban kizárólag a koncessziós szerződéssel épített autópálya-szakaszokon lenne lehetséges, és ott is csak akkor, ha az emiatt esetleg más utakra terelődős forgalom nem veszélyezteti a környezetet - hangsúlyozta Kálnoki Kis Sándor. Mint mondta, szó sem lehet például illetékfizetés vezetéséről a Budapest körüli M 0-ás körgyűrűn.
A velencei Pentagonale-tárgyalásokról frissiben hazatért államtitkár-helyettes elmondta az APA tudósítójának, hogy az olaszok nagy érdeklődést tanúsítanak a tervezett Budapest-Trieszt autópálya magyar szakaszának építése iránt.+++
1990. augusztus 2., csütörtök 16:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|