|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
Készül az M0-ás budapesti autópálya félgyűrű
|
1990. április 24., kedd - Megfelelő ütemben épül az M0-ás
autópálya félgyűrű, amely Budapest alatt, az M5-ös - Kecskemétre
futó - utat, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd
össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Balogh Attila, az Autópálya
Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a szigetet
érintő két, együttesen csaknem 2 kilométer hosszú Duna-hídon a
gyalogjárda kialakításán, a szigetelés előkészítésén dolgoznak a
beruházók. A Csepel-szigeten a 6 kilométer hosszú út már meglévő két
burkolati rétegére most húzzák rá a legfelső, úgynevezett
kopóréteget; az érdesített homok-aszfalt, kőzúzalék keverék
terítését a technológiai előírás szerint akkor kezdik majd meg,
amikor a napi középhőmérséklet tartósan eléri a 15 fokot. A betonozó
és aszfaltozó gépláncok a pesti oldalon is dolgoznak; a soroksári és
az 50-es utat összekötő szakaszon pedig már a padkarendezés, illetve
a vízelvezető-rendszerek építése ad munkát. Hozzáláttak a Duna-Tisza
csatornát átívelő híd építésének előkészítéséhez is.
Az ütemterv szerint októberben adják át a 14,9 kilométeres M0-ás útszakaszt, s ez már valamelyest tehermentesíti a főváros közúti forgalmát. (MTI)
1990. április 23., hétfő 21:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|