|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet
|
1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás
1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.
A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6 milliárd forintot tesz ki.
Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és -fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt. adja.
Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák. Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350 kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|