|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött
|
1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.
A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással, sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést. Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,, szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,, a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak kialakítását szorgalmazták. (MTI)
1989. szeptember 25., hétfő 18:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|