|
|
|
|
|
|
|
|
Budapesti jelentések (BBC, Reggeli Híradó)
A Központi
Bizottság rendkívüli ülését hirtelen, napokkal azután hívták össze,
hogy Pozsgay Imre azt mondotta a budapesti rádión, hogy 1956
népfelkelés volt, egy oligarchikus rendszer ellen, amely megalázta
a magyar nemzetet és nem kellene többé ellenforradalomnak nevezni.
Ugyanakkor Berecz János, aki egy időben a párt konzervatív
szárnyának volt a vezetője, azt mondta, hogy a párt nem vezeti
kellőképpen a reformokat. Grósz Károly pártvezér pedig
kijelentette, hogy a Politikai Bizottságon belüli megosztottság
feltartóztatja a politikai és gazdasági reformprogramot és azt
javasolta, hogy a Központi Bizottság eszközöljön személyi
változtatásokat, ha ez szükségesnek látszik. Bár volt arról
célozgatás, hogy magas állásban levő emberek elveszthetik
megbízatásukat, általában nem tartják valószínűnek, hogy egyáltalán
jelentős személyi változások lennének. Ehelyett kompromisszum
várható a napirend 3 fő kérdésében: a párt hozzáállása a
többpártrendszer kérdéséhez; a jövő évi választások formája és az
egyre szervezettebb alternatív és ellenzéki csoportok.
|
|
|
|
|
|
|
Vegyesvállalatok útépítésre
|
1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.
A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű, mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg. A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és -fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd. A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak - folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)
1989. június 15., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|