Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 08.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Megszűnik az ÁEH (SZER, késő esti Mai Nap)

A magyar Állami Egyházügyi Hivatal megszüntetésének, az állam és az egyház szétválasztásának lehetőségéről nyilatkozott Kulcsár Kálmán igazságügy-miniszter Londonban, ahol a kelet-európai egyházak helyzetét kutató intézetben tartott előadást. Az elhangzottakról az osztrák katolikus hírügynökség és a nyugatnémet evangélikus tájékoztató szolgálat számolt be. Kulcsár Kálmán bejelentette, hogy az Állami Egyházügyi Hivatal megszüntetését tervezik, mert a jogi és politikai rendszer reformja szükségtelenné teszi az egyházak ellenőrzésére, tevékenységük korlátozására létrehozott intézményt.

A Minisztertanács Tanácsadó Testületének állásfoglalása a nagymarosi beruházásról (2. rész) (OS)

A tanácsadó testület által felkért szakértők megvizsgálták a
döntés megalapozásához készült gazdasági számításokat. E
számításokról az a megítélés alakult ki, hogy ezek nem alkalmasak a
folytatás, illetve leállítás alternatívájának eldöntésére.

    A tanácsadó testület véleménye szerint a környezeti kockázatok
problémája rendkívül élesen vetődik fel, különösen a nagymarosi
beruházás megvalósulása esetén. A ki nem zárható káros környezeti
hatások kiküszöbölése a beruházás befejezése után tartósan jelentős
újabb és újabb befektetéseket igényelhet. Ugyanakkor tisztában kell
lenni azzal, hogy a már elkészült vagy mindenképpen megépítendő
objektumok (Dunakiliti, Bős) is környezeti változásokhoz vezetnek
Nagymaros elhagyása esetén is. Ezeket a hatásmechanizmusokat tehát a
leállítás esetén is nagy volumenű és minden területre kiterjedő
,,ökológiai tervező,, munka megindításával vizsgálni kell.

    A tanácsadó testület értékelte azokat a nehézségeket, amelyeket
a leállításról szóló döntés az érintett szomszéd országokhoz fűződő
viszonyunkban okozhat. Mégis tagjai - többségükben - úgy ítélték
meg, hogy vitás kérdések baráti vagy szövetséges országok között is
elkerülhetetlenek és természetesek. Önmagában ez a döntés nem
okozhat változást a magyar kormányzat politikájával kapcsolatos
csehszlovák, illetve osztrák politikában. Erre csak akkor kerülhetne
sor, ha bárki ilyen célra akarná kihasználni a vízlépcső teljes
kiépítésének leállítását.

    A kérdés belpolitikai megközelítésében abból indult ki a
testület, hogy egy minden vonatkozásban elhibázott, s rosszul kezelt
ügyről van szó, melyet a jelen helyzetben már képtelenség valóban
jól lezárni. A leállítás sem hoz létre tehát jó helyzetet, de a
leállítás hozhatja csak létre az ország számára a kielégítő
helyzetet. A leállítást az eddig említetteken kívül még a következő
érvek támasztják alá:

    - Bár a számítások ellentmondóak és így egyértelmű eligazítást
nem adnak, mégis megalapozottnak ítélhető, hogy a továbbépítés
leállítása megtakarításokra vezet, a tervezett további kiadások
(beleértve a szennyvíztisztítási beruházásokat is) kedvezőbben, vagy
más fontosabb igények kielégítésére használhatók fel.

    - A leállítással a kormány deklarálja a korábbi időszak
környezeti következményekre alig figyelő politikájának elvetését és
a napjainkra döntő jelentőségre emelkedett környezetkímélő- és védő
politika előtérbe állítását: kifejezésre juttatja, hogy meghallgatja
és megfogadja a lakosság ilyen igényeit. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 13:22


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

812-613: - szeretném kérdezni mit tud a televizió tenni annak érdekében, hogy a XI. és XXII. kerületben túlklorozás történt az ivóvizben. Amikor a Vizmüveknél érdeklődtünk, nem tudtak felelőst megnevezni. Miért kell nekünk ezt az ihatatlan, mocskot mégis meginni. 275-o7o: - Börcsök István 275-o7o: Dobaray Györgytől azt szeretném megkérdezni, hogy igaz-e, hogy a film egyik főszereplője Tarzan csak 25.ooo,- Ft.ot kapott a filmért, és a többi lánynak öltözött fiú mennyit kapott a szereplésért.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. február 8. A kisgazda párt a közélet jelentős területein is megjelent. Fontos volt a működéshez szükséges feltételek megteremtése. Ezért Pártay Tivadar levelet küldött Huszár Istvánhoz, a Hazafias Népfront elnökéhez, amelyben az egykor elvett helyiségeinek visszaadását szorgalmazta.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD