|
|
|
|
|
|
|
|
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
|
|
|
|
|
Shell-Interag kártérités a pórul járt Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak
|
1989. január 19., csütörtök - Jóhírét mentve, csaknem teljes kártérítést ígér a Shell-Interág Rt. azoknak a Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak, akiknek a járműve a kaposvári töltőállomás műszaki hibája miatt üzemképtelenné vált. Az eset még decemberben történt, amikor is az egyik benzin-olaj keverék töltésére szolgáló kútoszlop két napon át kenőanyag nélkül szolgáltatta az üzemanyagot. Ennek következtében - a folyamatban lévő vizsgálatok szerint - mintegy hatvan kétütemű motor rongálódott meg. A benzinkút műszaki hibáját illetően Bölcs Zoltán, a kaposvári töltőállomás vezetője elmondta, hogy a kútoszlop automatikus védőrendszere mondta fel a szolgálatot. Az NSZK-ban gyártott berendezés normális esetben önmaga leállítja a kiszolgálást, ha akár a benzin, akár az olaj hiányát érzékeli. Az ország Shell-kútjainál több mint nyolcvan ilyen töltőberendezést használnak, s hasonló eset még sehol sem fordult elő. Ezért, bár eddig szükségtelennek látszott, most olyan módosításon gondolkodnak, hogy külön érzékelőkkel a kútkezelők is figyelhessék a két komponens meglétét. Eddig nyolcvan gépkocsitulajdonos jelezte, hogy a fenti ok miatt járműve használhatatlanná vált. A felkért pártatlan szakértők vizsgálata az esetek mintegy nyolcvan százalékában igazolta a kártérítési igény jogosságát. A Shell-Interág Rt. minden jogos igényt peres eljárás nélkül igyekszik rendezni; nem csak a javítás költségeit, hanem pédául a vontatás, az alkatrészbeszerzés költségét is kifizetik. Ezenfelül, ha valaki munkaeszközként használta gépkocsiját, kiegyenlítik a jármű nélkülözéséből származó jövedelemkiesést vagy többletköltséget. (MTI)
1989. január 19., csütörtök 13:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|