![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Műszaki átadás alatt az M0-ás autóút
|
![](../img/spacer.gif)
1990. november 4., vasárnap - Az M0-ás autóút első szakaszán
tart a műszaki átadás, és várhatóan még e hónapban megindulhat rajta
a közúti forgalom. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság
osztályvezetője az MTI-nek elmondta, a világbanki hitelből, mintegy
4,5 milliárd forintból megvalósult 14,9 kilométeres Budapest körüli
útszakaszhoz két közúti Duna-híd is tartozik, amelyek,
Csepel-szigetet érintve, a Dunántúlt és az Alföldet kötik össze. A
Hárosi-híd 804 méter, a Soroksári-híd pedig 476 méter hosszan ível
át a Dunán. A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat
fővállalkozásában s száznál több alvállalkozó részvételével
elkészült kétszer kétsávos autóúton már csak apróbb munkálatok
vannak hátra: a települések közelében zajfogó falakat szerelnek fel,
növényeket telepítenek az út mellé, s néhány vízelvezető burkolását
végzik.
Amint az utat átadják, kissé fellélegezhet Budapest, az átutazó járművek egy része elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezerrel kevesebb autó araszol majd Budapest útjain, ami valamelyest a levegő szennyezettségét is mérsékelheti. Mindez azonban csak részleges megoldás, jelentősebb változást az autópálya-körgyűrű teljes üzembe helyezése fog hozni. (MTI)
1990. november 3., szombat 17:08
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|