![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A Dunakanyar közlekedésének fejlesztéséről tárgyalt a Pest megyei Tanács VB
|
![](../img/spacer.gif)
1989. február 1., szerda - A bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer építésével kapcsolatos közlekedésfejlesztési kérdésekről tárgyalt szerdán a Pest megyei Tanács végrehajtó bizottsága. A testület elé került beszámoló szerint a megyei tanács és az érdekelt helyi tanácsok folyamatosan figyelemmel kísérik a beruházási munkák menetét, nyomon követik az építkezésnek a közlekedésre gyakorolt hatásait is. A beruházás egyébként kedvezően hat a környék közlekedésére. A Duna duzzasztása miatt átépítik az elavult és keskeny 12-es út Nagymaros-Zebegény közötti szakaszát. Ugyanakkor a Duna és az autóút között egy kerékpárút is épül. Jelenleg Nagymaros és Szob között hiányoznak a buszközlekedés feltételei - az emberek jobbára vonaton utaznak. Éppen ezért célforgalmi vizsgálat készül, hogyan lehetne az autóbuszt is bekapcsolni a vidék tömegközlekedésbe.
A Duna vízszintjének megemelése a visegrádi parton kanyargó 11-es utat is érinti. Visegrád és Dömös között a jelenlegi út részben víz alá kerül majd, részben gát épül a helyén, mögötte két tavat, illetve szabadidőközpontot alakítanak ki. Az út a Pilis hegy felé, feljebb épül meg; a Visegrád-Gizellatelep közötti szakasza már el is készült. A helyi lakosság sok esetben kifogást emelt amiatt, hogy a márianosztrai kőbányából kitermelt, a gátépítéshez szükséges köveket szállító nehéz járművek zavarják nyugalmukat, rendszeresen felkavarják a port és a nagy teher okozta rezgések a házak falának épségét is veszélyeztetik. Ennek elkerülésére a megyei tanács javaslatára az építők új nyomvonalat jelölnek ki a járműveknek, amely elkerüli a lakott területet, s minimálisra csökkennek a járművek okozta kényelmetlenségek. (MTI)
1989. február 1., szerda 16:32
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|