![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
A KB pénteki ülése - 1956 (SZER, Világhíradó)
A KB dönteni akar abban - és a döntésnek esetleg személyi
következményei lesznek -, hogy elfogadja, vagy elutasítja az MSZMP
által megbízott párt testület, a történelmi albizottság
megítélését: 1956 népfelkelés volt.
Sokan elmondták már, hogy nem a KB határozat fogja eldönteni azt,
amit a magyar nép 32 éve tud, csak nem mondhatott ki hangosan.
Mégis súlyosán nyom a latban, hogy a KB miként reagál arra a
higgadt, realista és felelősségteljes állásfoglalásra, amelyet 16
független szervezet tegnap közzétett nyilatkozata kifejez.
A független szervezetek együttműködése, idézem szó szerint: "akár
koalícióban az MSZMP-vel, akár a konstruktív ellenzék alkotmányos
pozíciójában, csak a törvénytelenségek önkényuralmát megtestesítő
sztálini pártállammal szemben, 1956-ban kirobban népfelkelés
igazságos történeti megítélésével, revideált felfogásával
képzelhető el."
Ebben a fogalmazásban és abban, hogy ennek elvetése beláthatatlan
következményekkel járhat, 16 jelentős független csoport egyetért és
ez nem csekélység. Ezzel a KB-nek számolnia kell.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Bős-Nagymaros - Rudé Právo
|
![](../img/spacer.gif)
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. február 1. szerda (MTI-tud.) - A csehszlovák közvéleményt is foglalkoztatja az a kérdés, hogy megéri-e felépíteni a bős-nagymarosi vízművet, nem haladja-e meg a lehetőségeket a nagyberuházás? A Rudé Právo szerdán ilyen jellegű olvasói levélre válaszolt. A CSKP lapja szerint a vízmű megépítési költségeinél Csehszlovákia és ,,Magyarország reális lehetőségeiből indultak ki,,. Az újság a kilenc ausztriai vízlépcső működésével és másik kettőnek most folyó építésével érvel. A Rudé Právo a bős-nagymarosit ,,a legolcsóbb és gyakorlatilag kimeríthetetlen energiaforrás,,-nak nevezi, és kiemeli, hogy a létesítmény egyben megoldja a Csallóköz árvízvédelmét, megfelelő feltételeket teremt a tengerjáró folyami hajók közlekedéséhez a Duna deltájától Pozsonyig. A lap azt is állította, hogy megvizsgálták a vízmű környezeti hatását és intézkedéseket hoztak a jelenlegi állapot megőrzésére, illetve javítására. Az újság azt írta továbbá, hogy a csehszlovák-magyar közös vízmű építését alaposan előkészítették. A Rudé Právo tájékoztatott arról is, hogy a csehszlovákiai szakasz építési költségei jelenlegi árakon számítva 18 milliárd koronát tesznek ki, a beruházást a szlovák költségvetésből fedezik, s a tervek szerint az tizenkét év alatt térül meg. +++
1989. február 1., szerda 13:42
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|