Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 06.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZDSZ-nyilatkozat (SZER, Magyar Híradó)

Pozsgay Imre a 168 óra rádióműsornak adott interjújában közölte - az 1956-os forradalmat népfelkelésnek minősítette. Az új minősítés lényeges előrelépés az eddigi, hivatalos állásponthoz képest, amely a népmozgalmat 32 éven át ellenforradalomnak bélyegezte. Álláspontunk szerint az 1956. októberi népi megmozdulás demokratikus forradalom volt a sztálinizmus felszámolására. A jelenlegi vezetés demokratizálási szándékának komolyságát nagymértékben azzal igazolhatja a társadalom előtt, ha a politikai döntésével az 1956-os megmozdulást forradalomnak minősíti.

Lengyel motorizáció - FIAT

zsebesi zsolt, az mti tudósítója jelenti
Varsó, 1989. január 27. péntek (MTI-TUD) - Az olasz Fiat konszern elfogadta azt a lengyel javaslatot, hogy a már aláírásra kész megállapodást felrúgva Lengyelország középkategóriájú FIAT licence helyett inkább a korábban megvásárolt kis-FIAT termelését futtatja fel, úgy hogy a Bielsko Biale-i és a varsói autógyár ugyanazt a jelenleg csak X 1 79-nek nevezett kiskocsit fogja összeszerelni - nyilatkozta lengyel újságíróknak Mieczyslaw Wilczek ipari miniszter, aki visszaérkezett olaszországi tárgyalásairól.

Wilczek, aki maga döntött az új koncepció mellett és ezzel
óriási vihart kavart úgy a gépkocsigyártók, mint a közvélemény
körében, végül is lemondásra késztetve a varsói FSO autógyár
vezérigazgatóját, elmondta: várhatóan 1991-ben kezdik meg az új kis
Fiat gyártását és a 90-es évek közepére várható a termelés teljes
felfutása, amikor a varsói üzem 250 ezer, a Bielsko Biale-i 350 ezer
kocsit fog összeszerelni. Ezek - az eddig kiszivárgott információk
szerint - nagyobbak lesznek a mostani kocsinál, magasabbak,
szélesebbek annál. Az első időben kéthengeres 703 köbcentis motorral
szerelik fel őket, de később, egy a Fiattal alapítandó közös
vállalat keretében Lengyelországban gyártandó 1000 köbcentis
motorokkal gyártják.

    A 600 ezer kocsiból a lengyel ipari miniszter szerint 500 ezer
maradna a hazai piacon, ami lényeges javulást hozna az ellátásban,
ami ma szinte tragikus. Januártól ugyan új értékesítési rendszert
vezettek be, de ettől nem lett több kocsi a piacon. Az idén összesen
150 ezer lengyel gyártmányú gépkocsit értékesítenek
Lengyelországban, de ebből csak 20 ezret lehet megvásárolni, mert a
többit azok között osztják ki, akik még a 80-as évek elején fizették
be a vételár egy részét. Azóta ugyan nem lehet gépkocsira befizetni,
de még így is 470 ezer járművel ,,tartozik,, a Polmozbyt nevű
kereskedelmi vállalat a megrendelőknek. Csak ezeknek az igényeknek a
kielégítése 1992-ig fog tartani.

    A legnagyobb újdonság azonban az lesz, hogy a piacra kerülő 20
ezer kocsit árverésen lehet majd megvenni, vagyis az kapja, aki a
legtöbbet ajánlja érte. A licitálás előtt be kell fizetni a gépkocsi
vételre (a hivatalos kikiáltási ár 10 százalékát). Jelenleg egy
126-os KisFiat hivatalos ára tavaly december óta Standard 1,8
millió, a 703 Bi Restyling 2,5 millió zloty. A szabadpiaci árak
jelenleg ennek a duplája körül mozognak, azaz a licitálásnál is
ilyen árak várhatók.+++


1989. január 27., péntek 08:21


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 néző telefonüzenete:

Maros Antalné 841-498 Talán nem is a műsorral kapcsolatos amiért..., az most legújabban SZUPER szerintem, és a kollegáim, barátaim szerint is. Egyetlen egy megjegytés: olyan szépek a berendezések, a virág, a minden, a bemondók, de a háttér, a falrész, az a szürke - nem illik valahogy az ülőgarnitúrához, valami egészen világos, csontszinű hátteret képzelek el, vagy bordót, hogy érvényesüljön a szép garnitúra. Ha lehet, tessenek elgondolkodni rajta.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD