|
|
|
|
Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött
|
1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.
A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással, sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést. Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,, szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,, a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak kialakítását szorgalmazták. (MTI)
1989. szeptember 25., hétfő 18:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 néző telefonüzenete:
Magyarországot szabadítsák már meg a kommunizmustól, a gyilkos munkásőröktől, agyilkos kommunistáktói.Hazudnak, az egész világot bolonddá teszik. Akasztani kéne minden kommunistát.A Kádárt, a Lázárt, a Losoncit, felveszik a 7o-8o ezer Ft nyugdíjat, elmenekültek a nép elől, a nép haragja elől. Állati jó a műsorotok.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1988. január 31. Nyers Rezső az Új Márciusi Front elnöke a Magyar Nemzetben január 31-én azt nyilatkozta, hogy MSZMP szélesebb koalícióra törekszik, amelyben Ravasz Károly november 5-i UMF-ben történt felszólalásának szellemében helyet kaphatna a Kisgazdapárt, és így balközép kormány alakulhatna. Az Új Márciusi Front később elsősorban Grósz Károly ellenállása miatt hamvába holt. Nyers Rezsőt még ezt megelőzően az MSZMP megrovásban részesítette az Új Márciusi Frontban történő részvétele miatt és azt követően, ezt számára megtiltotta."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|