Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 31.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Horn Gyula Szöulban (SZER, A mai nap)

Szöulban szerdán írják alá a dokumentumokat Magyarország és Dél-Korea teljes körű diplomáciai kapcsolatainak felvételéről. Erről Horn Gyula, külügyi államtitkár és a dél-koreai külügyminiszter hétfői, első megbeszélésen döntöttek. Magyarország az első kommunista-rendszerű állam, amely nagyköveti szintre emeli kapcsolatait Dél-Koreával. Az európai látogatáson lévő dél-koreai ellenzéki vezető, Kim De Dzung bejelentette, hogy a közeljövőben valószínűleg ellátogat Magyarországra. A külügyi tárgyalásokkal egyidőben Szöulban megkezdődtek a gazdasági megbeszélések is.

Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (1. rész)

1989. július 9. vasárnap (tud) - Rekkenő hőségben került sor a
magyar pályaautó bajnokság harmadik futamára a Hungaroringen,
amelyet a Hungária Biztosító Kupáért futottak. Az I-es divizióban
megismétlődött a szombati sorrend, hiszen Bense István győzött
Károly Balázs előtt, aki nagy küzdelemben szerezte meg a harmadik
helyet Balázs Gábortól.

    A II. divizióban egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a
Spa-i 24 órás versenyre készülő Cserkuti József győz. Őt szorosan
követte klub- és márkatársa, az ugyancsak BMW M3-ast vezető Szász
László. A III. divizió rajtja után sajnálatos események történtek,
mert a Formula Fordot vezető Richter Ernő és a tavalyi magyar bajnok
Szigetvári Mátyás összezárt a második sorból rajtoló Móczár Péter
előtt. A rutinosabb Szigetvári Mátyás idejében észbekapott, jobbra
rántotta a kormányt, és nem ért hozzá a kétüléses, Móczár Péter
vezette BMW-hez. Nem így Richter Ernő, aki az ütközés után fölrepült
a levegőbe, és jónéhány szaltó után a box betonfaláról pattant
vissza az út közepére. Csodával határos módon csak Richter Ernő
sérült meg, három öltéssel varrták össze a sebét, ám ami ezután
következett, az a magyar autósport szégyenfoltja. Kovács Sándor a
depóba beálló Móczár Pétert egy gumiabronccsal próbálta kiütni az
autójából, majd szabályos ökölpárbaj kezdődött, amelyben nem lehet
tudni, hogy milyen alapon, több önmagát szakértőnek és menedzsernek
valló néző is beavatkozott. Mivel a Hungaroringen osztrák bajnoki
futamot is bonyolítottak vasárnap, mindez mintegy 200 osztrák autós
szeme láttára történt, így bizony szegénységi bizonyítvány a magyar
autósportról.

    A kínos incidens után azért az osztrák túraautó bajnoki futamot
is lebonyolították, amelyet az egykori olimpiai bajnok síző Franz
Klammer nyerte. Óriási és kellemes meglepetés volt, hogy Cserkuti
József, annak ellenére, hogy kétszer is leállt a kocsija, remek
autózással a második helyen végzett. (folyt.köv.)


1989. július 9., vasárnap 19:20


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 néző telefonüzenete:

Magyarországot szabadítsák már meg a kommunizmustól, a gyilkos munkásőröktől, agyilkos kommunistáktói.Hazudnak, az egész világot bolonddá teszik. Akasztani kéne minden kommunistát.A Kádárt, a Lázárt, a Losoncit, felveszik a 7o-8o ezer Ft nyugdíjat, elmenekültek a nép elől, a nép haragja elől. Állati jó a műsorotok.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1988. január 31. Nyers Rezső az Új Márciusi Front elnöke a Magyar Nemzetben január 31-én azt nyilatkozta, hogy MSZMP szélesebb koalícióra törekszik, amelyben Ravasz Károly november 5-i UMF-ben történt felszólalásának szellemében helyet kaphatna a Kisgazdapárt, és így balközép kormány alakulhatna. Az Új Márciusi Front később elsősorban Grósz Károly ellenállása miatt hamvába holt. Nyers Rezsőt még ezt megelőzően az MSZMP megrovásban részesítette az Új Márciusi Frontban történő részvétele miatt és azt követően, ezt számára megtiltotta."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD