|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A II/3. számú harmadik oldali szakértői albizottság állásfoglalása az átalakulási törvényről (1. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. augusztus 4., péntek - A háromoldalú egyeztető tárgyalások II/3. számú harmadik oldali szakértői albizottságának egyhangú állásfoglalása szerint az átalakulási törvény a tulajdonviszonyok változásának irányát és sebességét alapvetően meghatározza, változatlan végrehajtás esetén olyan kész helyzet elé állítja a tulajdonreform elvi és elméleti kérdéseivel foglalkozó bizottságokat, hogy munkájuk rövid időn belül értelmetlenné válik. Az átalakulási törvény előkészítése ellentétben áll a jogalkotásról szóló törvényi elvekkel: a kormány valódi társadalmi vita lefolytatása nélkül terjesztett a parlament elé az állampolgárok legszélesebb rétegeit lényegesen érintő javaslatot. Beterjesztése továbbá ellentétes a sarkalatos törvények meghozatalának felfüggesztésére vonatkozó háromoldalú megállapodással. Tartalmát tekintve a törvény - technikai normáknak álcázva intézkedik a tulajdonosok rendszeréről, - tisztázatlan tulajdonosi érdekeltségű tulajdonosokat, vagyonkezelő társaságokat hoz létre, - az állami vállalatok kereszttulajdonlásának tág teret biztosít, ezzel határozottan diszpreferálja a különböző közösségi tulajdonformák (városi, községi, közalapítványi, önigazgatási stb.) kialakulását, - a már érvényben lévő vállalati, társasági törvény alapján lehetővé válik, hogy szűk közösségek az állami tulajdon tulajdonosává váljanak ellenérték vagy teljesítmény megkövetelése nélkül, - hiányzik a törvény működésének elvi és gyakorlati előfeltételét jelentő reális és stabil vagyonértékelési mód, valamint az állami vagyonalap szervezetének és működésének kidolgozása, - részben a vagyonértékelés megbízható szabályainak, részben pedig a reális értékeléshez fűződő tulajdonosi érdeknek a hiánya miatt közvetlen és súlyos veszély áll fenn az állami tulajdon belső és külföldi magántőke részére történő áron aluli kiárusításának, a veszélyt fokozza, hogy a törvény ezt a kiárusítást a nyilvánosság teljes kizárásával teszi lehetővé, - a törvényben rejlő igazságtalanságok miatt várható társadalmi felháborodás alkalmas arra, hogy robbanásig fokozza a tulajdonreformmal szükségszerűen együttjáró szociális feszültségeket, (folyt.köv.)
1989. augusztus 4., péntek 17:53
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
MTV2 néző telefonüzenete:
Magyarországot szabadítsák már meg a kommunizmustól, a gyilkos munkásőröktől, agyilkos kommunistáktói.Hazudnak, az egész világot bolonddá teszik. Akasztani kéne minden kommunistát.A Kádárt, a Lázárt, a Losoncit, felveszik a 7o-8o ezer Ft nyugdíjat, elmenekültek a nép elől, a nép haragja elől. Állati jó a műsorotok.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1988. január 31. Nyers Rezső az Új Márciusi Front elnöke a Magyar Nemzetben január 31-én azt nyilatkozta, hogy MSZMP szélesebb koalícióra törekszik, amelyben Ravasz Károly november 5-i UMF-ben történt felszólalásának szellemében helyet kaphatna a Kisgazdapárt, és így balközép kormány alakulhatna. Az Új Márciusi Front később elsősorban Grósz Károly ellenállása miatt hamvába holt. Nyers Rezsőt még ezt megelőzően az MSZMP megrovásban részesítette az Új Márciusi Frontban történő részvétele miatt és azt követően, ezt számára megtiltotta."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|