|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.
Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie. A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban. 1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő. A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel, tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét megrendelésünk. Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál. A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene jóváhagyniuk. (folyt.köv.)
1989. június 13., kedd 22:19
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
MTV2 néző telefonüzenete:
Magyarországot szabadítsák már meg a kommunizmustól, a gyilkos munkásőröktől, agyilkos kommunistáktói.Hazudnak, az egész világot bolonddá teszik. Akasztani kéne minden kommunistát.A Kádárt, a Lázárt, a Losoncit, felveszik a 7o-8o ezer Ft nyugdíjat, elmenekültek a nép elől, a nép haragja elől. Állati jó a műsorotok.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1988. január 31. Nyers Rezső az Új Márciusi Front elnöke a Magyar Nemzetben január 31-én azt nyilatkozta, hogy MSZMP szélesebb koalícióra törekszik, amelyben Ravasz Károly november 5-i UMF-ben történt felszólalásának szellemében helyet kaphatna a Kisgazdapárt, és így balközép kormány alakulhatna. Az Új Márciusi Front később elsősorban Grósz Károly ellenállása miatt hamvába holt. Nyers Rezsőt még ezt megelőzően az MSZMP megrovásban részesítette az Új Márciusi Frontban történő részvétele miatt és azt követően, ezt számára megtiltotta."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|