Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

Válságterv a Magyar Államvasutaknál (1. rész)

1990. január 29., hétfő - A csaknem 130 ezer embert foglalkoztató Magyar Államvasutak kénytelen tudomásul venni, hogy a kormány eddig nem hozott intézkedéseket a több mint 20 százalékos bérelmaradás pótlására és csak a 16 százalékos adómentes bérfejlesztés kereteit biztosítja, ezért a MÁV vezetése válságtervet dolgozott ki. Ennek értelmében 16 százalékos bérfejlesztést hajt végre abban az esetben, ha a vállalat tevékenysége nem ráfizetéses - erről döntött hétfőn a MÁV vezérigazgatói értekezlete. A részletekről Bokodi Béla, a MÁV sajtófőnöke adott tájékoztatást az MTI-nek.


1990. január 1-jei hatállyal 13 százalékos általános
bérfejlesztésre kerül sor. Minden dolgozó 500 forintos
alapbéremelésben részesül, s egyidejűleg bevezetik az 5100 forintos
minimálbért. A fennmaradó béremelési lehetőséget differenciáltan
használják fel, kiegészítve a létszámleépítésből felszabaduló
bérrel, amely további 2 százalékot tesz ki.

    A MÁV vezetői úgy döntöttek, hogy kiemelt, 20 százalékos
bérfejlesztésben részesítik a forgalmi és a vontatási dolgozókat -
köztük a mozdonyvezetőket -, valamint a nagy rendezőpályaudvarok
úgynevezett elegyrendezőit. A mozdonyvezetők a bérköltség terhére
elszámolt üzemanyag-megtakarítási prémium alapbéresítéséből, illetve
a tervezett túlóracsökkentésből származó bérmegtakarításból mintegy
10 százalék további bérfejlesztésre számíthatnak.

    A kollektív szerződés ez évi módosításával kapcsolatban a Magyar
Államvasutaknál ezen felüli 3 százalékos bérfejlesztésre van
lehetőség. Ez a bérfejlesztés mintegy 2 milliárd forint
üzemeltetési, fenntartási költségvisszafogást tesz szükségessé. E
kényszerintézkedések sajnálatosan kihatnak majd a szolgáltatások
színvonalára, gyorsítják a vasút műszaki leépülését. A válságterv
nem számol műszaki fejlesztéssel, és csak a vasutasok munkája -
többletmunkája - révén látja biztosítottnak a vasúti üzem
fenntartását - mondotta a sajtófőnök. (folyt.köv.)



1990. január 29., hétfő 17:15


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD