Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 30.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Grósz davosi beszéde (SZER, A mai nap)

Lehet, hogy a kelet- európai országoknak a modernizálás érdekében el kell fogadniuk a munkanélküliséget, és az életszínvonal átmeneti csökkenését is. A szocialista országok kritikus esztendők elé néznek - mondta Grósz Károly Davosban, a Világgazdasági Fórum tanácskozásán tartott beszédében. Kelet-Európának nincs más választása, mint megpróbálni örökölt lemaradását felszámolni - jelentette ki a magyar politikus.

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)

1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.

A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az
M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti -
szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan
1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a
Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal
elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó,
tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek
a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve
kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a
magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs
programra fordítanak.

    A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár
szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert
vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet.

    A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki
hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak
üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg.

    A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű
szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez
szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint
sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá
pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására.

    A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel
nem osztott tartalék-keretként szolgál.

    A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül
kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A
megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb
feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a
feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből
megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a
kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)


1989. július 11., kedd 14:48


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (2. rész)

Az közúti fejlesztési ,,csomagon,, belüli 25 millió dolláros
útrehabilitációs hitelezéssel kapcsolatban az MTI munkatársa további
részleteket tudott meg. Ezt az összeget három évre elosztva lehet
felhasználni, az idén és jövőre 10-10 millió dolláros, 1991-ben
pedig 5 millió dolláros részletben. A hároméves program munkáira
nemzetközi versenytárgyalást írtak ki, az ajánlatok értékelése
hamarosan megkezdődik, s azt követően kerül sor a kivitelezők
megbízására, a munkák megindítására. Összesen 300 kilométernyi
útszakasz felújítására, korszerűsítésére, bővítésére lehetett
pályázni. Így egyebek között a 86-os út Mosonmagyaróvár és Csorna
közötti szakaszának rekonstrukciójára, az M1-es autópálya egy
részének (a 80-as kilométerkő körül) átépítésére, illetve az M7-es
autópálya újabb, 8 kilométeres szakaszának továbbépítésére.

    Az erre az évre tervezett és a pályázati kiírásban is szereplő
300 kilométeres burkolatépítés körülbelül másfél milliárd forintnyi
ráfordítást igényel. Ennek csak egy részét - 35-40 százalékát -
teszi ki a világbanki támogatás, a további csaknem 1 milliárd
forintot az útalapból kell fedezni. (MTI)


1989. július 11., kedd 14:49


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató üzeni:

"Debrecenből beszélek. (BEMONDJA NEVÉT, CÍMÉT) ... Szeretnék kérni a Szabad Európa Rádiótól egy naptárt 1989. évre. Nagyon szépen megköszönném, egész családom nevében. Köszönöm ."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD