|
 |
 |
 |

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)
|

1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.
A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti - szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan 1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó, tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs programra fordítanak. A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet. A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg. A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására. A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel nem osztott tartalék-keretként szolgál. A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)
1989. július 11., kedd 14:48
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
 |

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (2. rész)
|

Az közúti fejlesztési ,,csomagon,, belüli 25 millió dolláros útrehabilitációs hitelezéssel kapcsolatban az MTI munkatársa további részleteket tudott meg. Ezt az összeget három évre elosztva lehet felhasználni, az idén és jövőre 10-10 millió dolláros, 1991-ben pedig 5 millió dolláros részletben. A hároméves program munkáira nemzetközi versenytárgyalást írtak ki, az ajánlatok értékelése hamarosan megkezdődik, s azt követően kerül sor a kivitelezők megbízására, a munkák megindítására. Összesen 300 kilométernyi útszakasz felújítására, korszerűsítésére, bővítésére lehetett pályázni. Így egyebek között a 86-os út Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszának rekonstrukciójára, az M1-es autópálya egy részének (a 80-as kilométerkő körül) átépítésére, illetve az M7-es autópálya újabb, 8 kilométeres szakaszának továbbépítésére. Az erre az évre tervezett és a pályázati kiírásban is szereplő 300 kilométeres burkolatépítés körülbelül másfél milliárd forintnyi ráfordítást igényel. Ennek csak egy részét - 35-40 százalékát - teszi ki a világbanki támogatás, a további csaknem 1 milliárd forintot az útalapból kell fedezni. (MTI)
1989. július 11., kedd 14:49
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|