Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Nyers Rezső interjú (Deutschlandfunk, Hírek)

Nyers Rezső államminiszter, vezető magyar reformpolitikus azt nyilatkozta a Profil című bécsi hírmagazinnak, hogy a tervezett új magyar alkotmányban nem rögzítik az MSZMP vezető szerepét. Az alkotmány alapja lehet a többpártrendszernek, annak útján nem ütközne nehézségbe Magyarország csatlakozása az Európai Szabad Kereskedelmi Társuláshoz, az EFTA-hoz. Nyers interjúja szerint: adott esetben társtag, asszociált tag lehetne Magyarország az Európai Közösségben is.

Környezetkímélő autóbuszok a fővárosban

1989. január 19., csütörtök - A környezetet kevésbé szennyező, mintegy 11 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó, nagyobb teljesítményű motorokat kezdett használni a BKV. Csütörtökön - a BKV óbudai autóbusz-üzemegységében megrendezett - szakmai tanácskozáson mutatták be a Budapesti Műszaki Egyetemen kifejlesztett turbófeltöltéses megoldást.

A fővárosi autóbuszokban a hatvanas évek végén vásárolt MAN
motortípust használják, s a győri Rába gyárnál azóta elvégzett
fejlesztések ellenére ez a konstrukció ma már elmarad a
környezetvédelmi és teljesítmény-követelményektől. A BKV ezért
kezdeményezte 1986-ban a Budapesti Műszaki Egyetemnél, hogy
vizsgálják meg kis konvertibilis importigényű, turbófeltöltéses
megoldás lehetőségeit. A kísérletek eredményt hoztak, s az első,
átalakított Rába motorral felszerelt próbakocsi már 120 ezer
kilométert tett meg. A füstgáz-kibocsátást, a fogyasztást, a
teljesítményt elemezve igazolódott, hogy érdemes a Rába-motorokat
ilyen konstrukciójú kiegészítővel felszerelni. Azóta újabb tíz
átalakított motorral felszerelt autóbusz fut már.

    A győri vállalat az idén 300 ilyen átalakított motort szállít a
BKV-nak. Száz felújított motornál szintén turbófeltöltéses
konstrukciót rendelt meg a BKV. Az új típusú motorok többletköltsége
mintegy 20-22 millió forint. A ráfordítás egy része várhatóan
megtérül az üzemanyag-megtakarításból és a nagyobb
futásteljesítményből. Az 1600-as járműállományhoz képest az új
rendszerű motorral felszerelt, mintegy 400 busz még nem hoz döntő
változást a környezetszennyezés csökkentésében, de lehetőséget ad
arra, hogy a teljesen új Rába-konstrukció gyártásának megkezdéséig
is tovább korszerűsíthessék a járműparkot. (MTI)


1989. január 19., csütörtök 14:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

Jónapot kivánok Boros László vagyok Heilbronnból, Szegedről érkeztem ide a Német Szövetségi Köztársaságba kislányomhoz és az édesanyjához. Itt is kivánok maradni. A Fiatal Demokraták Szövetségének szegedi regionális tanácsának tagja voltam és két dolgot szeretnék kérni. Az egyik a Fodor Gábornak a telefonszáma, aki tudtommal önökkel már telfoninterjubankapcsolatban állt, az ő telefonszámát szeretném megkérdezni, illetve ha bármiben tudok önöknek segíteni, bármiben tudok felvilágosítást adni, vagy bármilyen aktuális politikai kérdésre kiváncsiak, igényt tartanak, akkor tisztelettel állok rendelkezésükre. A telefonszámom: o7131-626132 Heilbronn.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD