Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 25.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Négy évtized a KGST-ben (SZER, Mérlegen)

Ha minden jól megy - és ez egy nagy ha - a Szovjetunió 5-6 év múlva tarthat, ahol Magyarország most. Ki tudja, legyünk optimisták, talán 10 éven belül a KGST közös piaca is realitássá válhat. Az viszont bizonyos - és itt optimizmusnak nincs helye -, hogy Magyarország nem várhat ennek a KGST piacnak a netáni megvalósulására. Most kell működésbe hoznia a maga nemzeti piacgazdaságát késedelem nélkül, hogy mielőbb bekapcsolódhasson a világpiacba, ahonnan 40 évvel ezelőtt kiszakították.

A benzinválságról


-----------------


London, 1990. október 29. (BBC, Panoráma) - Pártos Gábor
kommentárjában a magyarországi benzinválságról a következőket
mondja:

    - A több mint 30 százalékos infláció, az egyre komolyabban
fenyegető munkanélküliség következtében az öt hónapja hivatalban
lévő magyar koalíciós kormány szerencséje visszájára fordult. A múlt
hónapban tartott helyhatósági választásokon országszerte megnőtt a
liberális ellenzéki pártok támogatása, ugyanakkor a privatizációs
politika kapcsán kiütköztek a Magyar Demokrata Fórum és kisebb
koalíciós partnerének, a Kisgazdapártnak a nézetkülönbségei.

    Amikor ezután múlt hét csütörtökén a kormány bejelentette, hogy
közel 70 százalékkal felemeli az üzemanyagárakat, az intézkedés
azonnali reakciót váltott ki a legsúlyosabban érintettekből, a
taxisokból és a magán teherfuvarozókból. Gépjárműveikkel elállták a
fő útkereszteződéseket, hidakat, vasúti átjárókat,
autóbuszpályaudvarokat, és országszerte megbénították a forgalmat.

    Azt senki sem vitatta, hogy fel kell emelni az üzemanyagárakat.
Az elmúlt három hónapban egyharmadával csökkent a Szovjetunióból
érkező, viszonylag olcsó olajszállítmányok mennyisége. Ezzel
egyidejűleg az Öböl-válság következtében a világpiaci, tehát
keményvalutáért beszerezhető olaj ára megkétszereződött.

    Számos bírálat érte azonban a magyar kormányt az áremelések
bevezetésének módja, valamint az annak nyomán kialakult helyzet
kezelése miatt. Az áremelés bevezetése túlságosan hirtelen jött, és
mértéke sokak számára túlságosan nagy volt. (folyt.)



1990. október 29., hétfő


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok RÓZSAFA jelige vagyok.A rádió valamennyi kedves dolgozójának és munkatársának nagyon boldog újévet kivánok, jó erőt és egészséget.Szeretném egy kérdéssel kezdeni a beszélgetésemet, és pedig,hogy tessenek szívesek választ adni arra,hogy a székely himnusz kinek a szerzeménye, és mikor keletkezett a verse, illetve a szövege. És a Himnusz körülményeiről is nagyon szeretnék valamit hallani a Hallgatók Fóruma című műsorban."
III/III-as jelentés az FKgP ideiglenes vezetőségéről

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD