|
|
|
|
Mit tartalmaz 3.
|
Ez persze a tagsági viszony továbbfejlesztésével is együtt jár. A mai szabályozás szerint ugyanis a tagsági viszony úgynevezett munkajogi oldala alig különbözik az állami alkalmazottak munkaviszonyától. Minthogy ma az állami bérszabályozás a szövetkezetekre is vonatkozik, a törvényhozók álláspontja szerint a szövetkezeti munkadíj megállapításán változtatni kell: ez ne függjön az állami szabályozástól, hanem a szövetkezet vezetésének a hatáskörébe kell tartoznia. alc. Új módon szabályozza a felügyeletet - A gazdálkodás önállósága, a tulajdon rendezése óhatatlanul felveti, hogy nem járt-e el az idő a szövetkezetek belső életét meghatározó alapszabály, illetve a működési és szervezeti szabály felett? - A még érvényes szövetkezeti törvény kimondja, hogy belső kérdésekben az alapszabály, továbbá a működési és a szervezeti szabályzat rendelkezik. Lászólag tehát az állami szabályozás csak a kereteket jelöli, a tartalom azonban szövetkezeti hatáskörbe tartozik. Ez azonban csak látszat, mert ma mintegy harminc miniszteri rendelet intézkedik abban, hogy e két belső szabályzaton kívül mit kell figyelembe venniük a szövetkezeteknek. Vagyis a direkt irányítási rendszer érvényesül, hiszen a szakmai szabályzatok is lényegében jogszabályi előírásokat ismételnek. A törvény ezt a helyzetet rendezni kívánja egyebek között azzal is, hogy új módon szabályozza a törvényességi felügyeletet. Most ugyanis, az ezzel megbízott megyei tanácsi apparátus számára a beavatkozás számtalan módja lehetséges. Ha azonban a gazdasági társulások törvényességi felügyeletét cégbíróságok látják el, ezt a megoldást a szövetkezeteknél is alkalmazni lehet. - A szövetkezetek vezetési rendszere lényegében négy évtizede változatlan, az akkor kialakított szervezetet tükrözi. A mai helyzet bizonyára új struktúrát is követel... - Igen, íly módon kell rendezni a szövetkezeti vezetés struktúráját is. Ma valóban az a helyzet, hogy a vezetés uniformizált, akár nagy, akár kicsi a szövetkezet, ugyanaz a szerkezete mindegyiknek: közgyűlés, küldöttközgyűlés, vezetőség, ellenőrző bizottság és döntőbizottság. A törvény nagyobb rugalmasságot javasol, szerintem nem kell uniformizálni a vezetési szisztémát. (folyt.)
1989. január 24., kedd 12:53
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Kinisz Péter Szekszárdról: a telefonos játékok csak a pestiknek van-e, vagy a vidékieknek is, mert amióta vannak, nem lehet bekapcsolódni a vidékieknek.
Dombai István 845-894 - január 5,.-én játszottam a BUMM-ban és nyertem , de a nyereményt azóta még nem kaptam meg. Szeretnék érdeklődni. A Telesporttal kapcsolatban szeretném elmondani, hogy ideje lenne onnan kisöpörni ezt a sok szemetet, a bundával foglalkozzon a rendőrség, ez senkit nem érdekel, pláne a felemelt dijért, fő műsoridőben.
146-838: rokkant nyugdijasok vagyunk mind a ketten a feleségemmel együtt, szeretnénk érdeklődni, hogy milyen kedvezmény jár nekünk, a TV előfizetési dijat is fizetjük, szeretnénk ha visszahívnának, sok panaszunk lenne.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|