Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 21.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
A gyöngyösoroszi ólomhulladék-ügy (Nagy A., SZER)

...önvédelmi harcot folytatnak a gyöngyösi környezetvédők és a velük együtt érző társadalmi csoportok is. Leginkább az aggasztja őket, hogy nem messze a várostól - és a híres mátrai üdülőhelyektől - egy különösen veszélyesnek tűnő ipari üzem épül. Úgy látják, hogy az új üzem szennyező hatása összegeződve a szintén közeli visontai Gagarin Hőerőmű ártalmaival, az egész Mátra-alja ökológiai rendjét felborulással fenyegeti.

A kereskedelem kezdeményezései az autóalkatrész-ellátás javításáért (1. rész)

1989. január 2., hétfő - Évek óta egy helyben topog az autóalkatrész-ellátás, számottevő javulás az idén sem várható. A hiány csökkentése érdekében újabban a kereskedelem konszignációs raktárak létesítését szorgalmazza, valamint a hazai alkatrészgyártás fejlesztését támogatja - tájékoztatták a a Kereskedelmi Minisztériumban az MTI munkatársát.

Az illetékesek elmondták: a szocialista országokból származó
gépkocsik alkatrészeinek importját - ezek az autók teszik ki a hazai
kocsipark zömét - egy évre előre, államközi szerződésekben rögzítik.
Bár a legtöbb partner bizonyítja, hogy szinte teljes egészében
teljesítette a szerződésben foglalt kötelezettségeket, már egy
százalékos elmaradás is igen nagy gondokat okozhat. Például, ha
egy-egy típushoz nem érkezik a karosszéria elemek legsérülékenyebb
része, a homloklemez, vagy akár a lámpatest. Annak, hogy a
szocialista országokban a gépkocsikhoz nem gyártanak minden
alkatrészből kellő mennyiséget, alapvetően az az oka, hogy ez nem
kifizetődő számukra. S mivel nemcsak az alkatrészekből, a
személygépkocsikból is hiány van, nem is érdekük a gyártóknak az
utánpótlás. Inkább a kocsigyártást igyekeznek bővíteni a
tervteljesítés érdekében. Mivel az alkaltrészekben is jelentős a
tőkés devizahányad, így ezzel is valamennyi szocialista országban
igyekeznek takarékoskodni.

    Az alkatrészellátás javításának egyik módja a konszignációs
raktárak létrehozása. Néhány ilyen már működik is. Két éve szolgálja
ki az autósokat a Dacia alkatrészek raktára, s bár továbbra is
vannak problémák az utánpótlással, már érezhető a javulás.
Tárgyalásokat kezdtek hasonló alkatrészraktárak létesítéséről a
többi szocialista partnerrel, a szovjet, lengyel és csehszlovák
autógyárakkal. Ez a magyar autósok számára kedvező, mert így elvileg
azonnal megkaphatják a szükséges alkatrészt, a partnereknek azonban
már korántsem ilyen előnyös az üzlet, hiszen őket terheli a készlet
értéke. (A Magyarországon futó tőkés importból származó szinte
valamennyi személygépkocsihoz már évek óta konszignációs raktárakból
szállítják az alkatrészt, fennakadás nincs is.) (folyt.köv.)


1989. január 1., vasárnap 12:49


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

- 4o3-699 dr. Szentes Ferencné: Miért hazudik a Reform es a Televizió akkor amikor a Magyar Nemzetben olvasta, az év első embere, nem a Grósz, hanem a Pozsgay, második a Grósz, és a harmadik a Király. - 694 - o39 Füleki Győző: Tegnap délben ellopták az autóját, rendszáma: GF 52-29 Kéri a segítségünket! Piros Zastawa.
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Az ideiglenes pártvezetőség kibővített ülést tartott, amelyen az Ideiglenes Intézőbizottság és az Operatív Bizottság egyidejű megszüntetése mellett, Ideiglenes Vezetőséget, valamint szervezési és egyeztetési bizottságot választottak, meglehetősen viharos körülmények között. (D/6) Lényeges kérdés volt, hogy kik lesznek a Politikai Bizottság tagjai. A pártalkotmány szerint ugyanis ennek a bizottságnak rendkívül széles, szinte döntő jogköre volt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD