|
|
|
|
Oktatáspolitikai vitasorozatot tervez a KISZ (1. rész)
|
1989. február 16., csütörtök - A KISZ vezetése olyan oktatáspolitikai vitasorozatot tervez, amelynek eredményeként akár a lakáskoncepciójához hasonló javaslatsorral segítheti a művelődési kormányzat munkáját. A vitasorozat nyitánya a KISZ Központi Bizottságának következő, február 25-i ülése lesz, amelyen a testület állásfoglalást hoz az ifjúsági szövetség oktatáspolitikai elképzeléseiről - tájékoztatta az MTI munkatársát Csermely Péter, a KISZ KB Középiskolai és Szakmunkástanuló Tanácsának elnöke, a KISZ KB Intéző Bizottságának csütörtöki ülését követően.
Elmondotta: a KISZ már csaknem egy évtizede kiemelten foglalkozik a felsőoktatás korszerűsítésével, ugynakkor a közoktatást - s nem csak a KISZ - eddig mostohagyerekként kezelte. Pedig napjainkban felértékelődnek azok a programok, amelyek az elkövetkező évtizeden is túlmutatnak, s ezek egyike az oktatásé. Főként azért, mert követelménnyé válik az oktatás egészével szemben, hogy tükrözze a napjainkban végbemenő értékrendváltozást is. Mégpedig úgy, hogy az eddigiektől eltérően ne egy központilag meghatározott kizárólagos igazságot jelenítsen meg, hanem azt az értékrendbeli, gondolkodásbeli sokszínűséget, ami a mai magyar társadalomban egyre inkább jellemző. Ez a változás persze azzal a következménnyel is jár, hogy az oktatásban kialakult monopolhelyzet megszűnik. A KISZ vezetése egységes abban, hogy nagyobb hangsúlyt és teret kell kapniuk az egyházi iskoláknak, viszont megoszlik a magániskolák működésének kérdésében. A KISZ vezetése a közoktatás irányításának alapvető átalakítását is szükségesnek tartja - hangsúlyozta Csermely Péter. Jelenleg ugyanis a szakmai és a pénzügyi irányítás elkülönültsége olyan ütközéseket okoz, amelyek irányíthatatlanná teszik az egész rendszert. A KISZ vezetése egységes abban, hogy a közoktatás irányításának egyfajta önigazgatássá kell átalakulnia helyi szintű - például iskolatanácsi - megegyezéssel. Az iskolatanácsok elsősorban a pedagógusok alulról építkező, szervezett szakmai, érdekképviseleti fórumai lehetnének. Ugyanis a tanítók-tanárok-nevelők nem rendelkeznek ilyen, a helyi érdekegyeztetést szolgáló fórummal, különösen nem városi vagy megyei szinten. Ezt nem pótolják sem a szakszervezetek, sem a nevelőtestületek, a pedagógiai intézetek pedig csak segíthetik, kiegészíthetik ezt. (folyt.köv.)
1989. február 16., csütörtök 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Saját és több ismerősöm nevében érdeklődöm, igaz-e, hogy a traiskircheni menekült tábort már bezárták, tehát nem fogadnak magyarokat, sem más nemzetiségűeket, illetve egész Ausztria területén nem fogadnak kivándorlókat, ideiglenesen sem. Azt szeretném még megtudni, hogy Európában hol vannak menekült táborok, mely országokban és városokban, ahol befogadnák a szocialista országokból menekülőket, ideiglenesen természetesen, míg tovább mennek. És még azt szeretném megkérdezni, hogy Kanada, Ausztrália és Egyesült Államokon kívül mely országokba lehet még kivándorolni?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|