|
|
|
|
A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)
|
1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.
Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5 százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16 százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára, ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt, ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása miatt. Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak visszaélésre enged következtetni. Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését. A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával közlekedhetett.(folyt.köv.)
1989. január 8., vasárnap 17:41
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Saját és több ismerősöm nevében érdeklődöm, igaz-e, hogy a traiskircheni menekült tábort már bezárták, tehát nem fogadnak magyarokat, sem más nemzetiségűeket, illetve egész Ausztria területén nem fogadnak kivándorlókat, ideiglenesen sem. Azt szeretném még megtudni, hogy Európában hol vannak menekült táborok, mely országokban és városokban, ahol befogadnák a szocialista országokból menekülőket, ideiglenesen természetesen, míg tovább mennek. És még azt szeretném megkérdezni, hogy Kanada, Ausztrália és Egyesült Államokon kívül mely országokba lehet még kivándorolni?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|