Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 20.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
A román-magyar viszony legújabb fejleményei (SZER)

Romániával - ma már semmiféle általánosabb, intézményesített - tehát politikai eszközökkel bíró - viszonyteremtés fenntartása sem képzelhető el. Románia nemcsak elzárkózik - teszi ezt Európa minden államával szemben - ámde nyíltan ellenséges, fenyegető a magyarok felé, és háborús hisztériával igyekszik megrontani az még épen maradt kapcsolatok szellemét is.

Renault - japán autógyárak

Párizs, 1989. január 4. szerda (AP-DJ) - Együttmüködési megállapodásról folytat tárgyalásokat japán autógyártókkal a francia Renault állami vállalat - jelentette a Wall Street Journal európai kiadásában.

Az amerikai lap értesülését megerősítette a Renault is. A
francia vállalat tájékoztatása szerint több szigetországi
autógyártóval folytatatnak tárgyalásokat arról, hogy japán
vállalatok beruháznának a Renault egyik leányvállalatánál
négykerékmeghajtású kocsik összeszerelésére. Hírek keringnek
arról is, hogy az együttmüködés ennél szélesebbkörű lenne.

    Autóipari szakértők megjegyzik, hogy a Közös Piac 1992-re
tervezett egységes belső piacának létrehozását célzó tervben
Franciaország szigorúan rögzíteni akarja a Nyugat-Európába
importálható japán kocsik számát. Ennek következtében egyre
nagyobb nyomás fog nehezedni a japán gyártókra, hogy
Nyugat-Európában szereljenek össze gépkocsikat. Mi több
Franciaország ragaszkodik ahhoz, hogy az összerelt kocsik
nyugat-európai gyártmányúnak minősüljenek, a japán kocsiknak 80
százalékban helyi alkatrészeket kell tartalmazniuk.

    Mint ismeretes, a japán autógyártók már kiépítettek
együttmüködést a brit Rover és a nyugatnémet Volkswagen cégekkel.

    A francia kormány egyébként nemrégiben 12 milliárd francia
frank támogatásban részesítette a Renaultot. +++


1989. január 3., kedd 20:18


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Saját és több ismerősöm nevében érdeklődöm, igaz-e, hogy a traiskircheni menekült tábort már bezárták, tehát nem fogadnak magyarokat, sem más nemzetiségűeket, illetve egész Ausztria területén nem fogadnak kivándorlókat, ideiglenesen sem. Azt szeretném még megtudni, hogy Európában hol vannak menekült táborok, mely országokban és városokban, ahol befogadnák a szocialista országokból menekülőket, ideiglenesen természetesen, míg tovább mennek. És még azt szeretném megkérdezni, hogy Kanada, Ausztrália és Egyesült Államokon kívül mely országokba lehet még kivándorolni?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD