|
|
|
|
|
|
|
|
Képviselő visszahívás (SZER, Magyar Híradó)
Ebben az
országban mindent el lehet sumákolni - mondta néhány héttel ezelőtt
Wachsler Tamás, azoknak a fideszeseknek egyike, akik Vida Miklós
képviselő visszahívását kezdeményezték. Arra a kérdésre válaszolt,
hogy véleménye szerint kiírják-e a szavazást, miután
összegyűjtötték az ehhez szükséges aláírásokat. Akkor úgy gondoltam
túloz, ma félek, hogy igaza van.
Lassan egy hónapja annak, hogy a Fidesz december 21-én átadta a
VIII. kerületi Népfront munkatársának a listákat. Azóta még mindig
csak ott tartanak, hogy ellenőrzik a listákat és találgatják, mit
kellene csinálni?
|
|
|
|
|
|
|
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)
|
1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.
A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340 kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta fel. Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást. Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését célozza. Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba, amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)
1989. július 10., hétfő 15:01
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (2. rész)
|
A részletes tervek és a rendelkezésre álló pénz ismeretében ez év második felében dől el, hogy a nemzetközi autópálya milyen irányban épül tovább. Az M5-ös kecskeméti elkerülő szakaszának mintegy harminc kilométer hosszuságú kiépítésére egyelőre nincs lehetőség. Az eredeti - 1996 utáni - időpontot azonban mindenképpen előrébb kell hozni. Addig is - a Bács-Kiskun Megyei Tanács és Kecskemét város jelentős anyagi hozzájárulásával - a város belső körútjait korszerűsítik; az egyeztetett ütemterv szerint a munkák megkezdődtek. A győri elkerülő szakasz előkészítő munkái viszont már javában tartanak. Jelenleg már a nyomvonalat pontosítják, ez év végére, jövő év elejére készül el a végleges terv, s az átadásra 1993-94-ben lehet számítani. Ugyanez mondható el a tatabányai elkerülő szakasz előkészületeiről is. (MTI)
1989. július 10., hétfő 15:08
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
(FÉRFIHANG) Jóestét kívánok. Nagyon szépen megkérem önöket, hogy ha egy mód van rá, levélben legyenek olyan kedvesek megküldeni Király Zoltán képviselő elvtárs, illetve bocsánat, ur, cimét, telefonszámát, vagy egyiket vagy a másikat. Szabó Pál vagyok, Budapest, 1119 Hadak útja 4.6. emelet, 57. 82 3644-es telefonszám. Nagyon szépen kérem Király Zoltán urnák a cimét, esetlegesen telefonszámát. Nagyon szépen köszönöm, viszonthallásra.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|