|
|
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)
|
1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII. motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces, a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket - repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében. Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország 47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra. A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat. Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt, 1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen - megszoritani a nadrágszijat. Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni. Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás, az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is. Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék. (folyt.köv.)
1989. július 25., kedd 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (2. rész)
|
Az esélyek latolgatására Bogdándi Tibor, a válogatott edzője vállalkozott. A legjobb szereplésre az első számu magyar pilótának Besenyei Péternek (33) van reménye, ahogy ő elmondta, a csapat az 5-7. helyek valamelyikén végezhet, ő pedig személy szerint szeretne bekerülni a döntőbe. Mint mondta, az első tiz helyezett között alig van tudásbeli különbség, bárki befuthat győztesnek. Besenyei francia, esetleg szovjet aranyérmet tippelt. Azt már csak a bennfentesek árulták el, hogy a kiváló pilóta tulzottan szerényen nyilatkozott, hiszen a 4 perces gyakorlatban akár Európa-bajnoki cimet is szerezhet. Besenyein kivül egyébként Daka Olga - az egyetlen nő -, Szász Alajos, Szegedi Béla, Mészáros Imre, Veres Zoltán és Talabos Gábor alkotja a magyar csapatot.+++
1989. július 25., kedd 15:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|