|
|
|
|
Motoros műrepülő EB Békéscsabán
|
1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális rendezvény szervezői. Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15 országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek (körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is, például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n. A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt, amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot. Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát ,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,, pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg, mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája, mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak, egységesnek és szabályosnak. A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek, akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt képeznek a motoros műrepülők táborában. A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++
1989. július 11., kedd 14:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|