|
|
|
|
Növekszik az áralku szerepe a kereskedelemben (1. rész)
|
1989. február 6., hétfő - A belkereskedelem csak úgy növelheti eredményét, ha a fogyasztók igényeinek kielégítése révén mind nagyobb forgalom elérésére törekszik, s mindent megtesz az áremelkedés mértékének csökkentéséért - szögezi le az a felhívás, amelyet a Kereskedelmi Minisztérium juttatott el a vállalatokhoz, hogy szempontokat adjon ez évi árpolitikájuk kialakításához.
A minisztérium felhívta a kereskedelmi vállalatok figyelmét, hogy az idei fogyasztói árszintnövekedés mérséklése szempomtjából jelentősen megnövekedett az áralku szerepe. Ezért a vállalatoknak az eddigieknél határozottabban kell fellépni azokkal a szállítókkal szemben, akik gazdálkodási problémáikat indokolatlan áremelésekkel kívánják megoldani, miközben termékeik nem igazodnak a kereslethez. Az árpolitika fontos része az is, hogy a kereskedelem kutassa fel az olcsóbb beszerzési forrásokat, bővítse szállítóinak körét, a kiskereskedelem pedig szélesítse közvetlen termelői kapcsolatait. Célszerű mind több olyan együttműködési formát igénybe venni, amelynek révén az áru útja lerövidül, s a forgalmi költségek mérséklődnek. Az átlagosnál olcsóbb fogyasztási cikkek számos esetben előnyösen beszerezhetők szocialista importból. Ha a szocialista partnerek szállításai folyamatosak, a hazai kínálat szintje ezekből a termékekből fenntartható, ez jó eszköz a magyar ipar áremelési törekvéseinek visszautasítására. Hasonló módon célszerű eljárni azoknál a fogyasztási cikkeknél is, amelyeknek konvertibilis importja liberalizált és a hazai ipar kínálata árban a külföldi termékekével nem versenyképes. Lényeges, hogy a belkereskedelmi vállalatok határozottabban követeljék meg a keresletnek megfelelő árak alkalmazását a külkereskedelemtől is, ahol az áralkunak legalább olyan tartalékai vannak, mint a belföldi piacon. A Kereskedelmi Minisztérium kezdeményezésére a közelmúltban mérsékelték egyes késztermékek gyártásához felhasznált import alkatrészek vámját. Ezt azonban a fogyasztók csak akkor érzékelik, ha a kereskedelmi vállalatok megkövetelik a gyártóktól: jusson kifejezésre a vámok mérséklése az ipari termékek áraiban is. Ennek megfelelően a kereskedelmi vállalatok mérsékelhetik a fogyasztói árakat. (folyt.köv.)
1989. február 5., vasárnap 20:33
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Növekszik az áralku szerepe a kereskedelemben (2. rész)
|
A kereskedelem az áruk minőségéért is sokat tehet. A szállítási szerződésekben rögzíteni kell a kívánt minőséget, az annak megfelelő árat, s kívánatos, hogy a szerződéstől eltérő minőség és ár esetén lépjenek fel a szállítókkal szemben a vállalatok, s éljenek törvényadta szankcionálási jogaikkal. A Kereskedelmi Minisztérium úgy ítéli meg, hogy a vállalatoknak a jövőben jobban kell reagálniuk a piac hatásaira, a kereslet-kínálat alakulására, s elengedhetetlenül szükséges, hogy ezt figyelembe vegyék árpolitikájuk kialakításában is. (MTI)
1989. február 5., vasárnap 20:33
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|