Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 12.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
A Független Jogászfórum (Krassó György, SZER)

A jog értéke minimálisra csökkent a társadalom szemében. A történelmi zsákutcából csak a demokrácia megteremtésével lehet kijutni, de a reformokról szóló szavak a reformellenes erők törekvéseinek elkendőzését is szolgálják. A demokratikus jogállam megteremtéséhez a társadalom egészének aktív közreműködése és ellenőrzése szükséges. A Független Jogászfórum erre kíván módot nyújtani.

Boeing 737-esek motorellenőrzése légikatasztrófa nyomán (1.rész)

Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1989. január 12. csütörtök (mti-tud) - A brit légitársaságok járatain közlekedő 300-as és 400-as sorozatú Boeing 737-es gépeken csütörtökön befejeződött a motortűzjelző riasztóberendezések ellenőrző átvizsgálása. Ezeket a berendezéseket kifogástalannak találták. A British Midland Airways vasárnap este kényszerleszállás közben lezuhant vadonatúj Boeing 737-400-as utasszállító gépének 44 ember halálát okozó katasztrófája nyomán elrendelt ellenőrzés a motorok átvizsgálásával folytatódik.

A Brit Polgári Repülésügyi Hivatal által elrendelt ellenőrzés 37
olyan brit tulajdonú utasszállítógépet érint, amelyet a Boeing
737-esek két legutóbbi szériájához és az A320-as légibuszhoz az
amerikai General Electric és a francia Snecma konzorciumban gyártott
CFM-56-3 mintájú turbómotorral szereltek fel. A brit légügyi
hatóságok döntése után az Egyesült Államokban is elrendelték az
azonos típusú hajtóművekkel felszerelt több mint 300 Boeing 737-es
motorjainak és tűzriasztó berendezéseinek átvizsgálását.

    A brit légibaleset-vizsgáló hivatal eddigi megállapításai
szerint a jelek arra utalnak, hogy a vasárnap lezuhant Boeing 737-es
mindkét CFM-56-3-as hajtóműve ,,összefüggő okok miatt szenvedhetett
defektust,,. Minden kétséget kizáróan megállapították, hogy a
baloldali hajtómű - eddig még kiderítetlen okokból - túlmelegedett
és kigyulladt. További vizsgálatra vár annak tisztázása, hogy a
kigyulladt baloldali hajtómű helyett miért a jobboldali motort
kapcsolták ki, s így miért az égő baloldali motorral kísérelték meg
a kényszerleszállást.

    A motortűzjelző berendezések áramköreinek átvizsgálásával
elsősorban azt a feltevést kívánták ellenőrizni, vajon
előfordulhatott-e a gép összeszerelésénél a két hajtóműtől a
pilótafülke műszerkijelzőihez vezető huzalok felcserélése. Ebben az
esetben ugyanis a baloldali hajtóműben keletkezett tüzet a
jobboldali motor tűzoltórendszerét működtető billentyűn jelezné
vörös fényvillogás a pilótafülkében. A műszerek jelzéseire utalt
pilóta ilyen esetben nem tehet mást, mint, hogy kikapcsolja a
vészjelzést adó motor gyújtási áramkörét, lezárja a hajtómű
üzemanyagvezetékét, és a vörösen villogó billentyű elfordításával
oltóvegyanyagot fecskendez a motorba a tűz eloltására. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 16:10


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD