|
|
|
|
Tarifaemelés, vasútkorszerűsítés - a MÁV-vezérigazgató nyilatkozata (1. rész)
|
1989. január 12., csütörtök - MÁV vezérigazgatói értekezletet tartottak csütörtökön Győrött a Széchenyi István Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán. A vezérigazgatóság és a vidéki igazgatóságok vezetőit tájékoztatták a vendéglátók a teherszállítás korszerűsítésére, az üzemviteli munka javítására irányuló kutatásaikról.
Az értekezlet munkájában részt vett Onozó György, a MÁV vezérigazgatója, s aktuális kérdésekről: a vasúti személyi fuvarozási tarifák 1989. február 1-jétől érvényes emeléséről, és az 1995-ös világkiállítással is összefüggő regionális fejlesztésekről adott nyilatkozatot az MTI munkatársának. Egyebek között elmondta, hogy a személyfuvarozási díjak átlagosan 30 százalékos emelését a vasúti közlekedés költségeinek növekedése tette szükségessé. Jelenleg az utazóközönség a menetdíjjal a személyszállítási költségeknek mindössze egyharmadát fizeti meg. A másik harmadot a költségvetés ártámogatásban, a hiányzó harmadot a vasút fedezi az áruszállítás nyereségéből. A költségvetés terhei tovább nem növelhetők, ugyanakkor a MÁV sem tudja fedezni belső erőforrásaiból a veszteségeket, hiszen csupán a személyszállítás költségei az elmúlt 6 évben 60 százalékkal emelkedtek. A dijemelésből származó vasúti bevételeknek így nem nyereségképző, hanem veszteségcsökkentő hatásuk lesz. A differencicált menetdijemelés révén a gyorsvonati közlekedés dijai kisebb mértékben emelkednek, a szociálpolitikai kedvezmények, illetve a MÁV által biztosított üzletpolitikai kedvezmények változatlanul érvényben maradnak. Mivel a dijemelés a vasútnak nem jelent többletbevételt, ezért elsősorban szervezési intézkedésekkel törekednek a szolgáltatások szinvonalának javítására. A tapasztalatok alapján arra számítanak, hogy az emelés hatására változnak az utazási igények, szokások. A várható változásokhoz a legrövidebb időn belül kivánnak alkalmazkodni az igényekhez jobban igazodó, betartható menetrend készítésével. Ennek érdekében a menetrend-szerkesztésbe a helyi tanácsok közreműködésével az eddigieknél nagyobb mértékben bevonják a lakosságot. Emellett nagy gondot fordítanak arra is, hogy az utasforgalom alakulásának megfelelően történjen a járművek átcsoportosítása. (folyt.köv.)
1989. január 12., csütörtök 14:28
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|