|
|
|
|
A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)
|
1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.
Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5 százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16 százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára, ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt, ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása miatt. Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak visszaélésre enged következtetni. Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését. A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával közlekedhetett.(folyt.köv.)
1989. január 8., vasárnap 17:41
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (2. rész)
|
Ez utóbbi járat útvonalát a lakosság kérérére valószínűleg meghosszabbítják majd a Báthori utcáig. A kísérleti forgalomszabályozás tapasztalatairól, az új rendszer véglegesítéséről várhatóan februári ülésén tárgyal a Fővárosi Tanács végrehajtó bizottsága. A tavaly kiadott engedélyek egyelőre visszavonásukig érvényesek. A tervezett változások között szerepel a Dorottya és a József Attila utca kereszteződésében lévő ,,kapu,, beljebb vitele az Atrium Hyatt Szálló garázsáig az ellenőrzés megkönnyítése, illetve a szálló vendégeinek egyszerűbb közlekedése miatt. Az elképzelések szerint kétirányúvá teszik a Bárczy István utcát, hogy az északi irányból érkezők is rövidebb útvonalon juthassanak el a belvárosba. Szükségesnek látszik az ellenőrzés és az engedélyek kiadásának megszigorítása is. A kapuknál videokamera őrzi majd a területet, s ha a felvételen látható gépkocsi rendszáma nem szerepel az engedélyes listán, az autó tulajdonosa ellen szabálysértési feljelentést tesznek. Az V. Kerületi Tanács esetenként vizsgálja majd az engedélyek kiadásának jogosságát is. A taxik csak utassal, illetve akkor hajthatnak majd be a területre, ha rendelésre mennek. A tervek szerint várakozniuk is csak 5 percig lehet majd. (MTI)
1989. január 8., vasárnap 17:43
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
Név nélkül): Ez a műsor egy nagy szar. Mindennel foglalkozik csak pont azzal nem, amivel most kellene, ami az egész országot érdekelné. Lehet mandarint venni, bármivel foglalkozni, csak az emberrel nara. Ez egy nagy kalap szar, sőt: kettő. - (Név nélkül): Hülye az adásotok, hülyék vagyyck, hát kinek csináljátok ezt a műsort, ki adja nektek a pénzt? Meg vagytok ti őrölve, hát nem lehet egy kicsit az e embert szórakoztatni? Hát hogy éltek ti, hogy dolgoztok? Rosszak vagytok...
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|