Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 11.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Vélemény az Országgyűlés ülésről (BBC)

Milyen visszhangra talál Magyarországon az Országgyűlés tegnap lezajlott ülése? Elsőként telefonon Baranyai Tiborral, a szociáldemokrata mozgalom egyik vezetőjével beszéltem, s megkérdeztem tőle: hogyan értékeli azt az új fejleményt, hogy az Országgyűlésen elfogadták az új törvényt, amely lehetővé teszi a politikai szervezetek működését? Az, hogy a külön párttörvényt hat hónap múlva, vagy hat hónapon belül kívánja a kormány meghozni - ez szerintünk időhúzás, és az ellenzék számára nehezebbé teszi, hogy esetleg az 1990-es választásokra fel tudjon készülni.

Zűrzavar az angliai légikatasztrófa okai körül (2.rész)

Kevin Hunt kapitány és másodpilótája, David Mcclelland súlyos
sérülésekkel élte túl a zuhanást. Mindkettő gerinctörést és számos
ponton kéz- és lábtörést szenvedett. Intenzívosztályon ápolják őket,
de mindketten öntudatnál vannak. Szerdán betegágyánál keresték fel a
Balesetvizsgáló Hivatal nyomozói Hunt kapitányt, hogy tőle kérjenek
választ, mi történt valójában az egyik motor kigyulladásáról adott
rádiójelentése és lezuhanás között eltelt tizegynéhány percben.

    John Guntrip kapitány, a brit Pilótaszövetség elnöke, a BBC
televíziónak adott nyilatkozatában szerdán ,,elhamarkodottnak,, és a
szakszerűség követelményeivel ellentétesnek minősítette Edward
Trimble felügyelőnek a jobboldali hajtómű műszaki állapotára
vonatkozó kijelentéseit. Hangsúlyozta, hogy erről csakis a motor
szétszedése és aprólékos átvizsgálása után lehet és szabad érdemben
nyilatkozni.

    Guntrip kapitány szerint ,,gyakorlatilag elképzelhetetlen,,,
hogy a minden műveletet egyidejűleg és egymást ellenőrizve
végrehajtó pilóta és másodpilóta tévedésből a jól működő jobbaldali
motort kapcsolja ki az égő baloldali hajtómű helyett. De még abban a
valószínűtlen esetben is, ha mindketten egyidejűleg tévedtek volna,
ez azonnal kiderül, hiszen folytatódott volna az égő baloldali motor
tűzriadó-berendezésének fény- és hangjelzése. Vagyis a pilótáknak
még legalább 5-10 percük lett volna egy ,,tévesen kikapcsolt,, motor
45 másodpercen belül elvégezhető újraindítására.

    Hasonlóképpen nyilatkozott David Learmount, a Flight
International című repülési szakfolyóirat szerkesztője is. Teljesen
kizárhatónak nevezte, hogy egyidejűleg két gyakorlott pilóta
tévessze össze a két motor világosan elkülönített és autonóm
jelzőberendezésekkel működő kapcsolókarjait és billentyűit, amelyek
többfokozatú működtetésének minden fázisát műszerek ellenőrzik és
igazolják vissza.

    Szerdán reggel sokan fejezték ki felháborodásukat amiatt, hogy
már a vizsgálat kezdeti szakaszában egy illetékes szakember a
motorokról a pilótákra irányította a figyelmet. A brit közlekedési
minisztérium szerda délután nyilatkozatot adott ki, amelyben Donald
Cooper, a Légibalestvizságáló Hivatal főfelügyelője hangsúlyozza:
,,a kezdeti vizsgálat bizonyítékai arra látszanak utalni, hogy a
lezuhant gép mindkét motorja egymással összefüggő defeketust
szenvedett,,. /folyt./


1989. január 11., szerda 19:10


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

Két hete a "Hallgatók Fórumában" Hanák Tibor a forint ausztriai lehetőségeinek beváltásáról szólt, és vajon mi a helyzet a csehszlovák koronával? Vajon jobb megoldás-e a korona, mint a forint beváltása? Más: ma reggel hallottam az Amerika Hangján, hogy 20 éve Ignotus Pál készített interjút Koestler Arthurral. Vajon ez az anyag önöknek megvan-e és van-e rá mód, hogy ezt bejátsszak a hallgatóknak? Köszönöm szépen.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD