|
|
|
|
Zűrzavar az angliai légikatasztrófa okai körül (2.rész)
|
Kevin Hunt kapitány és másodpilótája, David Mcclelland súlyos sérülésekkel élte túl a zuhanást. Mindkettő gerinctörést és számos ponton kéz- és lábtörést szenvedett. Intenzívosztályon ápolják őket, de mindketten öntudatnál vannak. Szerdán betegágyánál keresték fel a Balesetvizsgáló Hivatal nyomozói Hunt kapitányt, hogy tőle kérjenek választ, mi történt valójában az egyik motor kigyulladásáról adott rádiójelentése és lezuhanás között eltelt tizegynéhány percben. John Guntrip kapitány, a brit Pilótaszövetség elnöke, a BBC televíziónak adott nyilatkozatában szerdán ,,elhamarkodottnak,, és a szakszerűség követelményeivel ellentétesnek minősítette Edward Trimble felügyelőnek a jobboldali hajtómű műszaki állapotára vonatkozó kijelentéseit. Hangsúlyozta, hogy erről csakis a motor szétszedése és aprólékos átvizsgálása után lehet és szabad érdemben nyilatkozni. Guntrip kapitány szerint ,,gyakorlatilag elképzelhetetlen,,, hogy a minden műveletet egyidejűleg és egymást ellenőrizve végrehajtó pilóta és másodpilóta tévedésből a jól működő jobbaldali motort kapcsolja ki az égő baloldali hajtómű helyett. De még abban a valószínűtlen esetben is, ha mindketten egyidejűleg tévedtek volna, ez azonnal kiderül, hiszen folytatódott volna az égő baloldali motor tűzriadó-berendezésének fény- és hangjelzése. Vagyis a pilótáknak még legalább 5-10 percük lett volna egy ,,tévesen kikapcsolt,, motor 45 másodpercen belül elvégezhető újraindítására. Hasonlóképpen nyilatkozott David Learmount, a Flight International című repülési szakfolyóirat szerkesztője is. Teljesen kizárhatónak nevezte, hogy egyidejűleg két gyakorlott pilóta tévessze össze a két motor világosan elkülönített és autonóm jelzőberendezésekkel működő kapcsolókarjait és billentyűit, amelyek többfokozatú működtetésének minden fázisát műszerek ellenőrzik és igazolják vissza. Szerdán reggel sokan fejezték ki felháborodásukat amiatt, hogy már a vizsgálat kezdeti szakaszában egy illetékes szakember a motorokról a pilótákra irányította a figyelmet. A brit közlekedési minisztérium szerda délután nyilatkozatot adott ki, amelyben Donald Cooper, a Légibalestvizságáló Hivatal főfelügyelője hangsúlyozza: ,,a kezdeti vizsgálat bizonyítékai arra látszanak utalni, hogy a lezuhant gép mindkét motorja egymással összefüggő defeketust szenvedett,,. /folyt./
1989. január 11., szerda 19:10
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|