|
|
|
|
Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)
|
1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.
Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében. Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia - hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi szállításokban. Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU) képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6 százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók, s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni, hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály. Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket. (folyt.köv.)
1989. március 29., szerda 17:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallható telefonüzenete:
Jó napot kívánok! (BEMONDJA NEVÉT) ...vagyok. Ne haragudjanak, hogy zavarom Önöket, de amit a Hallgatók Fórumában hallani, hogy egy telefonáló valószínűleg roppantul kultúrálatlanul telefonál, azt Önök ugyanúgy... miért kel1 visszaidézni? Azt hiszem, hogy erre nincs szükség. Ezzel kapcsolatban csak ezt szerettem volna mondani, valamint, hogy a német kiejtésüket nem ártana roppantul, az összes Szabad Európa dolgozójának feljavítani. Egy példa: a heute-t rendszeresen hajténak mondják. Aki Magyarországon németül tanul, azt hiszem, hogy az nagyon rossz. Köszönöm, ennyit szerettem volna
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|