|
|
|
|
Mi számít jó autónak - Amerikában? (1.rész)
|
Washington, 1989. január 2. hétfő (MTI-Panoráma) - Az amerikai fogyasztók érdekvédelmi szervezete rendszeresen tanácsadó évkönyvet ad ki, s ebben az év autó-újdonságairól is részletes teszt-összeállítást közöl. Elfogulatlan értékítéletekkel látja el a szüntelenül özönlő hirdetésektől elkábult vásárlókat, akik új vagy használt kocsit akarnak venni. Az évekre visszamenőleg összegyűjtött adatokból megtudhatják, hogy melyik kocsi miben bizonyult jónak vagy rossznak, mely területen szorul javításra. A kötet szerkesztői a műhely-vizsgálatok eredményei mellett az autósok véleményét is közreadják.
Az európaiaknak talán meglepő a vizsgálatok egyik visszatérő tanulsága az, hogy a legjobban bevált, legmegbízhatóbb és leggazdaságosabb kocsik az európaiak és a japánok, a hazai gyártmányok csak utánuk következnek. A japán autók közül kiemelkedő minősítést kapott a Honda szinte valamennyi típusa, így a Civic, az Accord és a Honda luxusautója, az amerikai piacon forgalomban levő Acura. Hasonlóan kitűnő minősítést kaptak a Mitsubishik, a nagyobb Galant és a kisebb Colt, amelyet egyébként az amerikai Chrysler cég is, saját márkaneve alatt, forgalmaz. Amerikában is abszolút márka, főként megbízhatósága miatt, a Toyota és a Mazda valamennyi autója, míg a Nissan minőségben valamelyest lemaradt; ez amerikai forgalmának jelentős csökkenésében is meglátszik. Az európai kocsik közül Amerikában is vitathatatlan a Mercedes-ek minősége, megbizhatósága, bár velül nem foglalkozik a tömegeket szolgáló fogyasztói szervezet; az európai kocsik (részben az eltérő szabványok miatt) gyakran 50-100 százalékkal magasabb áron kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban, így az ötvenezerdolláros autók keveseket érdekelnek. Jegyzik viszont a BMW-k elérhetőbb árú, kisebb típusait - ugyancsak igen magasan. Meglepő, hogy az Európában abszolút tekintélynek örvendő Audinak itt távolról sincs ilyen tekintélye, főként azért, mert gyári hibás automata sebességváltói az elmúlt években több halálos balesetet okoztak. Az olasz Alfa Romeo és a francia Peugeot Amerikában ,,a futottak még,, kategóriában szerepel: szakértői vizsgálatok szerint ezek semmilyen szempontból nem túl jó, nem túl tartós autók. Nem övezi dícsfény, mint Európában a svéd Volvo-kocsikat sem; a felmérés elmarasztalja a féket, a karosszériát, a hűtést. Az újabb Volvok, a 740-760-as típusok hiba-gyakorisága pedig a legmagasabbak között van. (folyt.)
1989. január 2., hétfő 15:56
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Mi számit jó autónak - Amerikában? (2.rész)
|
A Volkswagen, amely még nemrég Amerika egyik legnépszerűbb autója volt, nemrég bezárta amerikai Golf-üzemét; a kereslet jelentősen visszaesett, elsősorban a dollár-árfolyam okozta áremelkedés miatt. Az európai minőség ellenére - természetesen elsősorban az árak miatt - az eladott kocsik tekintetében tavaly is az amerikai autók foglalták el az első két helyet. A Ford Escort (381.000) és a Ford Taurus (367.000) vezetett. A harmadik a Honda Accord, a negyedik a Chevrolet Cavalier lett, a hatodik pedig külföldi: a dél-koreai Hyundai Excel. A Hyundai, a japán Mitsubishi leányvállalata, jó minőségű, s minden versenytársánál olcsóbb kocsijaival rohamos ütemben tört be az amerikai piacra, ahol tavaly átlagosan 10.000-11.000 dollárba került egy itt kis, Európában közepes kategóriájúnak számító, közepesen felszerelt autó.+++ Heltai András (Washington), MTI-Panoráma
1989. január 2., hétfő 16:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|