Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › január 02.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
A Duna-kör akciójáról (Gordon Tamás, SZER)

"Sokszor rávilágítottunk a kormányzat néhány abszurd intézkedésére. A legszembetűnőbb talán az a kijelentés volt, miszerint: ha ma kellene dönteni a nagymarosi vízlépcsőről, akkor nem építenék meg. Az alternatív mozgalmakat, környezetvédőket ez nem nyugtatja meg. A biztos csődtömeg leállítását követelik."

Magyarok a Lipcsei Vásáron

Dorogman László, az MTI tudósítója jelenti:
Berlin, 1989. szeptember 4. hétfő (MTI-tud) - A magyar vállalatok kínálatáról, termékeiről és jövő évi üzleti elképzeléseiről tartott tájékoztatót hétfőn Lipcsében a nemzetközi vásáron résztvevő magyar cégek kollektív kiállításának igazgatója.

Mint Gere László elmondta, hazánk vállalatai az NDK-val
folytatott kereskedelem szempontjából kulcsfontosságúnak tartják a
lipcsei vásárokat. A szászországi vásárváros ugyanis a két ország
partnercégei közötti szerződések előkészítése és megkötése
szempontjából első számú színhelynek számít.

    Az őszi vásáron jelenlévő 45 magyar termelő és külkereskedelmi
vállalat közül jónéhányan már az 1990 évi üzleti elképzelések
konkretizálásának szentelik a vásár hét napját. Nem ritka az olyan
cég - főleg a gépipar területén -, amelyik már a következő ötéves
tervidőszak beruházásait figyelembe véve állt elő ajánlataival.

    A sajtótájékoztatón több magyar külkereskedelmi vállalat is
tájékoztatót adott kínálatáról. Élénk érdeklődés övezte a MOGÜRT
által bemutatott új Ikarus-IFA 545 autóbuszt, amelyet Lipcsében
láthat először a nagyközönség. A mátyásföldi üzem és a ludwigsfeldei
IFA-kombinát kooperációjában készülő új típus első példányai a jövő
évben kezdik meg próbaútjukat az NDK útjain. A jármű felépítményét
az Ikarus adja, míg a motor, az erőátvitel, a tengelyek és a
kormányszerkezet az NDK iparának terméke.

    Mint Pesti János, a MOGÜRT berlini képviselője elmondta, az NDK
az IKARUS-gyár leghűségesebb vásarlói közé tartozik. 1950 óta a
MOGÜRT-on keresztül 33 ezer magyar autóbusz érkezett az NDK-ba.
Jövőre az Ikarus-gyárból 870 autóbusz, köztük 400 városi csuklósbusz
kerül az NDK közútjaira, nagyvárosaiba. A szállított buszok között
trolibuszok is lesznek, amelyek immár három vidéki városban veszik
ki részüket a forgalom lebonyolításából.

    Az NDK-ban igen nagy a becsületük a magyar buszoknak. Jellemző
példa erre, hogy az ötvenes évek elején gyártott egyik ős-Ikarus
típusból Magyarországon már nem sikerült föllelni egyetlen példányt
sem - Pesti János végül a Suhl megyei Meiningen városkában bukkant
rá egy még üzemképes darabra. Rögvest meg is vásárolta az Ikarus
gyári múzeuma számára... +++


1989. szeptember 4., hétfő 20:15


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

B.László vagyok Szegedről. Az I-es Belklinikán dolgozom. Fiatal Demokraták Szövetségének a tagja vagyok és 3 címet és nevet szeretnék önökkel közölni éspedig a célból,hogy ha a szegedi FIDESZ tanácsa, vagy a szegedi FIDESZ bármilyjen rendezvénye kapcsán rádióriportot kivannak készíteni a szegedi FIDESZ-esekkel, akkor elsősorban ezeket a személyeké1 keressék Az egyik a szegedi FIDESZ ideiglenes tanácsának tagja , neve Ökrös Tamás, lakhelye Szeged Retek utca 19/a IV.em.A másik Táborosi Gábor egyetemi hallgató. Lakhelye Szeged Kinizsi Pál utca 7. Harmadik pedig énmagam Boros László , lakcímem:Szeged 6724 Ipolysor 5/b V.13 Munkahelyi telefonom ... (megszakad)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD