Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 05.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Vita az MSZMP vezetői között (SZER, Világhíradó)

- A Magyar Szocialista Munkáspártnak - ahhoz, hogy hatalmi helyzetét megőrizze, és ahhoz hogy valamit vissza próbáljon szerezni elveszített tekintélyéből - csak két következetes útja kínálkozik. Az egyik az erős kéz, az erőszakos rendcsinálás, a másik a következetes, a lakosság részéről elfogadott és támogatott reformpolitika. A két irányzat képviselői közül egyik csoportnak sem könnyű azonban a helyzete. A rendcsinálók megzavart sorokkal, és vezér nélkül állnak. Következetlen és kapkodó politikájával Grósz Károly már előttük is lejáratta magát, de ezen felül tudják azt is, hogy a rendteremtés ma már olyan súlyos társadalmi megrázkódtatással járna, hogy a vihar őket magukat is elsodorná. Nehéz a helyzete azonban a reformok híveinek is. Nekik egy többségében konzervatív, még Kádár idejéből fennmaradt, és grószistákkal kiegészített Központi Bizottságot kellene maguk mellé állítani...
Kapcsolodó MTI-fotók
1989. március 13.
Gépek segítik a betonozást az M0-ás autópálya Budatétényt a Csepel-szigettel összekötő hídjának építésén. A Hídépítő Vállalat szakemberei emellett a Duna medrében lévő tartópillért is folyamatosan szerelik.


1989. szeptember 5.
Hídépítő Vállalat Clark Ádám nevű úszódaruja szeptember 5-én beemelte az M0-ás Hárosi Dunahíd 45. és egyben utolsó acélszerkezeti elemét, így a Duna fölött a hídszerkezet zárása megtörtént. Az eseményen megjelent Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter is.


1989. október 27.
A Budapesti Műszaki Egyetem Vasbetonszerkezetek Tanszékének munkatársai műszerek segítségével vizsgálják az M0-ás körgyűrű soroksári Duna-hídját. Október 27-én és 28-án terhelési próbának vetették alá a hidat, hogy a terveknek megfelelően adhassák át a forgalomnak.



Kapcsolodó MTI-hírek



02.17 10:54 - KNEB-ülés
















09.05 08:31 - Új híd a Dunán

















09.17 13:24 - Hétvégi hídfutás







Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

Olasz hírszerző körökből származó a milanói titkosszolgálati alközpont az általa foglalkoztatott magyar állampolgárságú ügynökökkel az eddigi taláűlkozók nagy részét Jugoszláviában bonyolította le. A magyarországi útlevél- és utazási könnyítések eredményeként a találkozók egy részét áthelyezték Ausztiába, Kalgenfurt körzetébe. Az információ forrása ellenőrzött, tartalma nem ellenőrzött. Intézkedés: részletes jelentést terjesztenek fel. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD