|
|
|
|
Munkaértekezlet a doppingról (2. rész)
|
Volt-e vita? - Nem is egy kérdésben. Például a felelősség ügyében. Többen abból indultak ki, hogy világos, egyértelmü felelősségi viszonyokat akkor lehet megteremteni, ha az ÁISH a doppingkontroll tekintetében nemcsak a szabályozást és betartásának ellenőrzését vállalja, hanem maga is megrendel vizsgálatokat, vitás esetekben döntést hoz, szóval közvetlen felelősséget vállal. Mások véleménye szerint az ÁISH felelősségét egyértelmüen kell megfogalmazni. De szükség van arra is, hogy megfelelő konzultativ tanácskozó szerv biztositsa a tudomány bevonásának lehetőségét, a szabályok érvényesülése társadalmi ellenőrzésének szervezett módját és, a tapasztalatok alapján a szabályok megváltoztatására irányuló javaslatok tegyen. Az ellenőrzést végző szerv neve lehetne például Országos Dopping Ellenőrző Bizottság, amely többek között szakemberekből és sportolókból állna. A lényeg, hogy e bizottság belelásson a kártyákba és szükség esetén felismeréseit a nyilvánosság elé tárhassa. A doppingellenőrzés tárgyi feltételeit illetően a többség azt a változatot támogatta, hogy azokat általában az ellenőrzésre hivatott csucsszerv biztositsa. Mások ugy gondolják, ez a dopping-laboratóriumra vár és volt, aki amellett kardoskodott, hogy a feltételeket a verseny rendezői garantálják. Szankciók? - A munkaülésen mindenki természetesnek mondta, hogy nem vehet részt a versenyen az a sportoló, aki a rajt előtti vizsgálatnak nem veti magát alá, vagy egyszerüen meghiusitja a vizsgálatot. Ilyen esetben a kivánatos büntetés a versenyző kizárása. A sportfegyelmi eljárással kapcsolatban elképzelhető olyan megoldás, hogy a doppingolásban vétkes sportoló szakosztálya, egyesülete nem, vagy csak csökkentett mértékben kap állami támogatást. Arra is gondolnunk kell a szabályalkotáskor, hogy a doppingolás ténye nemcsak sportfegyelmi következményeket vonhat maga után, hanem például orvosfegyelmit, de éppenséggel büntetőjogi vagy polgárijogi eljárásokat is - fejezte be Hajdu István főosztályvezető.+++
1989. március 8., szerda 16:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP május 27-i Nagyválasztmányról egy oldal
MTV2 nézői telefon:
"- 331-740, Huszár Tamás: Nézem ezt a sörözővel kapcsolatos riportot és nem győzök csodálkozni. Valamelyik nap voltam ebbe a csehóba és ott egy árva darab abroszt nem láttam, most nagyon ki vannak glancolva. Ez egyszerűen hihetetlen ez az intézményesített porhintés, ami megy, egyrészt a sörárpa, másrészt az Önök adásába. Kb. most telefonálok hatodszor, soha egyetlenegy észrevételemre nem válaszoltak. Bár legutóbb a május 1-i alternativ közvetítést kifogásoltam, úgy áttételesen valamit szóltak. A dolog lényege, hogy mondjuk a magunkét, a kutya ugat, a karaván és a Magyar Televízió halad. További lelkiismeretes munkát kívánok."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|