Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 30.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az EKA közleménye

"1989. november 30., csütörtök - Az Ellenzéki Kerekasztal 1989. november 30-i ülésén egyhangú döntéssel kinyilvánította: szükségesnek tartja, hogy a jelenlegi Parlament következő ülésén oszlassa fel magát, és 1990 márciusára írják ki az országgyűlési választásokat. Varga Csaba az EKA soros elnöke"
BBC, Panoráma:

Privatizálási törvény

"A privatizációs ügyletek köztudomásúan élénk figyelmet és nem kevés aggodalmat váltottak ki Magyarországon mind a közgazdászok, mind pedig a lakosság körében. Felvetődött, hogy az állami vállalatok áron alul kerülnek külföldi tulajdonba, esetleg a vállalatvezetők személyes anyagi érdekeit szolgálják csupán."

Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet

1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.

A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki
hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére
elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes
- Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon
a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az
átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága,
a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős
része elkerülheti a várost. (MTI)


1989. szeptember 5., kedd 14:03


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szeretném újra megnézni a "Szerelmi románc" cimü filmet. Egy zeneszerző életéről szól, nagyon szép. - Szeretném elmondani, hogy jobb filmeket is adhatnának. Jó lenne ezeket videóra is rögziteni, de az újságban pontosan irják ki az elejét és a végét. Egyébként minden szuper! Hajrá! - Ivány Árpádné 1554-655: Hát ez a Déri JÁnos már egészen elfelejtett beszélni? Ugy makog, hogy rossz hallgatni. Olyan idegesitő ez a sok ööö meg aaa. Jó lenne, ha egyszer visszanézné magát, biztos ő is nagyon meglepődne, hogy ugy beszél, mint egy hülyegyerek. Kérem hivjanak vissza."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD