Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 29.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Levél a hajléktalanok ügyében

"Munkánk végzése során nincstelenek és hányódók ügyeinek intézése közben naponta találkozunk olyanokkal, akik csupán isten kegyelméből, rendőrök, különféle ügyeletesek és házmesterek jóindulatából hajthatják álomra a fejüket pályaudvarok, szeméttárolók és lépcsőházak zugaiban."
SZER, Könyvszemle:

Kiskirályok mundérban

"Bokor Imre a mérnök-ezredes a Kiskirályok mundérban című könyv írásakor és megjelenésekor még aktív tiszt, a Zrínyi Katonai Akadémia tanszékvezető tanára, vitéz tettet hajtott végre. Egy tanácselnök üzelmeinek leleplezése is bátor cselekedet, de a főtisztek visszaéléseinek felfedéséhez még nagyobb merészség kell, mert katonai titkok elárulásának vádját szegezhetik a szennyes kiteregetőjével szemben."

Szovjet Fiat - az Oka névre hallgat (1.rész)

Róma, 1989. november 28. szerda (MTI-Panoráma)

- Miért a Fiatot választották a francia, nyugatnémet és japán
ajánlatokkal szemben? - kérdezték újságírók Nyikolaj Pugin szovjet
gépkocsigyártási minisztertől a nagyszabású megállapodás aláírása
után.

    - Régi orosz közmondás, hogy jobb egy régi barát, mint két új -
válaszolta a miniszter.

    A torinói óriáscég valóban régi barátnak számít. Agnelli, a
gyáralapító már 1913-ban adott el autóiból Oroszországnak. 1931-ben
a szovjet kormánnyal megállapodást kötöttek motorokhoz öntvényeket
és golyóscsapágyakat gyártó üzemek létesítéséről. A hatvanas évek
elején Fiat-hajómotorokkal szereltek fel egy egész szovjet
hajóosztályt. S 1966-ban Valletta aláírta a Togliattigrádot
eredményező történelmi megállapodást. A Zsigulik és Ladák
Fiat-tervek és -technológia alapján születtek.

    Az, amit kedden Rómában aláírtak - ha lehet - még óriásibb
vállalkozás. A legnagyobb autóipari együttműködés, ami valaha is
született. A nagy újdonság: a szovjet fél ezúttal nem autógyártási
technológiát és berendezést vásáról, kulcsrakész gyárat, hanem közös
vállalat létesült. A Fiat tehát kockázati tőkével beszállt egy
üzletbe, és be kell vinnie oda minden szervezési tudását, hogy -
elkerülve a korábbi buktatókat - nyereségessé tegye azt. A
Jelabugában (Moszkvától ezer kilométerre) felépítendő új üzem 70
százalékban a szovjet gépkocsigyártási minisztériumhoz tartozó Elaz,
30 százalékban pedig a Fiat tulajdona. A beruházás értéke 1800
milliárd lira (1,3 milliárd dollár).

    Az ezer köbcentiméteres kiskocsi, amelyik 1993-tól évi 300 ezres
sorozatban készül majd, az ,,Oka,, névre hallgat. Tudni pontos
méreteit (3,45 méter hosszú, 640 kilogramm súlyú), jellemzőit (150
kilométeres végsebesség). Nem tudni azonban, hogy milyen motorral
szerelik fel. A Fiat felajánlotta saját, teljes egészében robotokkal
gyártott ,,Fire,, motorját erre a célra, de a szovjet fél esetleg
saját - illetve közös - új tervet választ majd. (folyt.)


1989. november 29., szerda 15:25


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Kovács Petemé Békéscsaba Nagyon örültünk, hogy láthattuk Németh Lehelt. Szeretné, ha a TV rögzitené, mert ő is felvenné videóra. - Fel vagyok háborodva a Bongó sorsolással kapcsolatban!! Már lo napja sehol nem lehetett kapni Bongót. Ha nem lehet kapni, akkor minek sorsolnak!? - Nagy Katalin vagyok Szolnokról. 56,33-o96: Kérem, hogy hivjanak vissza a Katalin nappal kapcsolatban. - Horváth Zoltán 23 éves mérnökhallgató. Szeretnék többett hallani ezekről a légi-jelenségekről. Nagyon érdekel. Az évfolyamtársaimmal együtt izgalommal várjuk a folytatást. "
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD