|
 |
 |
 |

A Közúti Közlekedési Szakszervezet nyílt levele Szűrös Mátyáshoz és Németh Miklóshoz (1. rész) (OS)
|

1989. november 29., szerda - Tisztelt Szűrös Mátyás Úr Tisztelt Németh Miklós Úr A Közúti Közlekedési Szakszervezet alakuló kongresszusán megtárgyalta és az alábbiakban összegezte a szakmában dolgozók számukra hátrányos megkülönböztetését: Az eddig érvényes szabályozórendszerek folyamatosan figyelmen kívül hagyták a szakmai sajátosságokat és ipari szemléletű szabályozással kezelték a közlekedési vállalatokat. Az állam - nem vállalva saját feladatát - a személyszállítás megfelelő mértékű támogatását, a vállalatokra kényszerített keretfinanszírozási rendszerrel tönkretette mind a személyszállítás, mind az áruszállítás eszköz- és munkaerőhelyzetét. A vállalati törvényben - elismerve a helyközi személyszállítás közszolgáltató jellegét - nem gondoskodott annak adókedvezményben való elismertetéséről, sőt fogyasztási adóval sújtotta. Mindezek hatására a közlekedésben hivatásszerűen dolgozók anyagi helyzete 1980-tól az országos átlagot jóval meghaladó mértékben romlott és az egész alágazat az ellehetetlenülés határán van. A dolgozók jogos igényei vállalati kereteken belül nem rendezhetők. A hatósági kényszer alapján végzett nagymértékű túlmunka, a nagyfokú felelősség, az átlagosnál sokkal rosszabb munkaidőbeosztás, az ezzel messze nem arányban álló kereset az átlagosnál fegyelmezettebb közlekedési dolgozók tűrőképességét is meghaladják, ezért a hátrányos helyzet megszüntetése érdekében a következőket követelik: 1. A közúti alágazat abszolút és relatív bérelmaradásának megszüntetése egyszeri, legalább 20 százalékos bérfejlesztéssel és egy követő bérautomatizmus megteremtése a közszolgáltatásban, amely azonos az infláció mértékével. 2. Tömegközlekedési pótlék (forgalmi juttatás) kiterjesztése a helyi tömegközlekedés egészére, a BKV-nál alkalmazott mértéknek megfelelően. 3. Bár a szakszervezet alapvető célja, hogy a munkavállalók a törvényes munkaidő alatt keresetükből tisztességesen megéljenek, ennek megvalósításáig országos egységes és adómentes túlórapótlék bevezetése szükséges központi bérfedezet biztosításával. (folyt. köv.)
1989. november 29., szerda 11:35
|

Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|
|
 |
 |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
 |
|
|