Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 29.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Levél a hajléktalanok ügyében

"Munkánk végzése során nincstelenek és hányódók ügyeinek intézése közben naponta találkozunk olyanokkal, akik csupán isten kegyelméből, rendőrök, különféle ügyeletesek és házmesterek jóindulatából hajthatják álomra a fejüket pályaudvarok, szeméttárolók és lépcsőházak zugaiban."
SZER, Könyvszemle:

Kiskirályok mundérban

"Bokor Imre a mérnök-ezredes a Kiskirályok mundérban című könyv írásakor és megjelenésekor még aktív tiszt, a Zrínyi Katonai Akadémia tanszékvezető tanára, vitéz tettet hajtott végre. Egy tanácselnök üzelmeinek leleplezése is bátor cselekedet, de a főtisztek visszaéléseinek felfedéséhez még nagyobb merészség kell, mert katonai titkok elárulásának vádját szegezhetik a szennyes kiteregetőjével szemben."

FIAT-szovjet autógyártási megállapodás

Magyar Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Róma, 1989. november 28. kedd (MTI-TUD) - Az eddigi legnagyobb autógyártási együttműködés megállapodást írták alá kedden a FIAT cég és a szovjet kormány között. A megállapodás, amely része a Mihail Gorbacsov olaszországi látogatását kísérő nagyszabású üzleti megállapodásoknak, vegyesvállalat alapításáról szól. Ez 70 százalékban a szovjet autóipari minisztériumhoz tartozó ELAZ, és 30 százalékban a FIAT tőkerészesedésével alakul. A Jelabugában (Moszkvától mintegy 100 kilométerre) felépítendő üzemben 1993-tól évi 300 ezer új kiskocsit állítanak majd elő. (Az 1000 köbcentiméteres gépkocsi orosz neve Oka lesz, és a FIAT-Panda szolgál alapjául.) A létesítendő üzemhez a FIAT szállít automatizált gyártósort és berendezéseket, de bekapcsolódnak a beruházásba más nyugati vállalatok is.

A vegyesvállalat kettős elszámolással működik majd: rubel alapon
és ECU-ben (a nyugat-európai közös pénzben) számolják el
gazdálkodását, miután a rubel konvertibilitásának hiánya egyelőre
nem tesz lehetővé más megoldást - ismertették az aláírást követő
sajtóértekezleten Cesare Romiti, a Fiat vezérigazgatója és Nyikolaj
Pugin szovjet autóipari miniszter.

    A gyártott gépkocsik kétharmada szovjet belső piacra kerül,
25-30 százalékban más piacokra, köztük Nyugat-Európába is. Egyelőre
nyított az üzem és a vegyesvállalat kibővítésének kérdése. A
szovjetek előbb évi 600, majd 900 ezerre szeretnék növelni a
gyártást, a FIAT azonban az első lépcső tapasztalatai tükrében
kötelezi csak el magát a további fejlesztéseket illetően.

    A FIAT-nak egyébként több évtizedre visszanyúló kapcsolatai
vannak a szovjet autóiparral, a togliatti üzem is a torinói cég
közreműködésével létesült a hatvanas években.

    Gorbacsov látogatása alkalmával további nagyszabású
szovjet-olasz gazdasági megállapodásokat véglegesítenek: a
Feruzzi-Montedison vegyipari és mezőgazdasági, a Pirelli autógumi-
gyártási, az IRI-be tartozó állami-kohászati nagyvállalat pedig egy
hatalmas csőgyártó kombinát felszerelésére köt megállapodást szovjet
partnerekkel. Energetikai, élelmiszeripari, textilipari és más
együttműködések is aláírásra kerülnek, összesen mintegy 4400
milliárd líra (3,1 milliárd dollár) értékben. +++


1989. november 28., kedd 19:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Kovács Petemé Békéscsaba Nagyon örültünk, hogy láthattuk Németh Lehelt. Szeretné, ha a TV rögzitené, mert ő is felvenné videóra. - Fel vagyok háborodva a Bongó sorsolással kapcsolatban!! Már lo napja sehol nem lehetett kapni Bongót. Ha nem lehet kapni, akkor minek sorsolnak!? - Nagy Katalin vagyok Szolnokról. 56,33-o96: Kérem, hogy hivjanak vissza a Katalin nappal kapcsolatban. - Horváth Zoltán 23 éves mérnökhallgató. Szeretnék többett hallani ezekről a légi-jelenségekről. Nagyon érdekel. Az évfolyamtársaimmal együtt izgalommal várjuk a folytatást. "
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD