|
 |
 |
 |

Nyílt levél a művelődésügyi miniszternek (OS)
|

1989. november 6., hétfő - Tisztelt Miniszter Úr Kérjük, hogy azonnali hatállyal mondják ki az iskolákban a kisdobos és az úttörőszervezetek megszüntetését, ezek alakuljanak át önkéntes részvételen alapuló szakkörökké. Felfogásunk szerint a kisdobos és úttörőmozgalmak a kommunista diktatúra maradványai. Eredeti szerepük az volt, hogy a szocializációs folyamat során megkedveltessék a gyerekekkel a kommunista szimbólumokat, szertartásokat. Mivel Magyarország - reméljük, egyre inkább - többpártrendszerű, demokratikus jogállammá alakul, semmi sem indokolhatja az ifjúkommunista szervezetek működésének fenntartását, annál is inkább, miután a kommunista párt az átalakulással lényegében megszűnt. A mai helyzetben csak két út járható: vagy minden párt létrehozhat ifjúsági szervezeteket az iskolákban, vagy depolitizáljuk az oktatást, s ott csak politika- és ideológiamentes tevékenységnek biztosítunk helyet. Mi ez utóbbi mellett foglalunk állást. Meggyőződésünk szerint az iskolarendszer feladata csak az általános emberi, humanista értékek terjesztése lehet. A különböző ideológiák népszerűsítése a politikai pártok feladata. Furcsának tartjuk, hogy miközben országunknak új Alkotmánya született - mely kimondta a kommunista pártállam végét -, az iskolákban ennek semmi nyoma. A folyosók falait elborítják a primitív kommunista jelszavak, jelképek, faliújságok stb. Kérjük tehát az iskolák depolitizálását Ne kelljen gyermekeinknek többé egyenruhába bújni, ötágú vörös csillaggal ékesített ruhadarabokat hordani. Úgy gondoljuk, kérésünk teljesítésének nincs akadálya: a delpolitizálás költségekkel nem jár, ugyanakkor ezzel megszüntethető azon gyerekek direkt vagy indirekt diszkriminációja, akik eddig sem voltak kisdobosok vagy úttörők. Szíveskedjen kérésünket támogatni, és minél előbb intézkedni Budapest, 1989. november 4. SZDSZ Szociáldemokrata Kör Fidesz Szociálliberális Kör Tóth Gy. László Diczházi Bertalan (OS)
1989. november 6., hétfő 12:42
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|