Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 26.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Veszélyben a Magyar Televízió működése

"Egyetértünk azzal, hogy a kormány a választásokig kuratóriumot nevezzen ki, kifejezetten a politikai tisztaság és esélyegyenlőség ellenőrzésére és biztosítására, de tiltakozunk az ellen, hogy ez a rögtönzött testület a televíziót végérvényesen átszervezze."
BBC, Esti panoráma:

Interjú Csurka Istvánnal

"... erős az igény arra is, hogy napilapunk is legyen. Ugyanis a Magyar Demokrata Fórumnak van egy nagy hátránya a többi párttal - és különsen az SZDSZ-szel - szemben: nagyon kevés jó, használható kapcsolatunk van a mostani telekommunikációval, a tv-vel, a nagy lapokkal, a rádióval."

Eltérítettek egy MALÉV-gépet

1989. március 29., szerda - Szerdán délelőtt ismeretlen fegyveresek eltérítették a MALÉV MAH 640-es számú, Budapest-Prága-Amszterdam útvonalon közlekedő járatát.

A gép 8 óra 31 perckor indult Budapestről, s miután megérkezett
Prágába, két ismeretlen, lőfegyverrel felszerelt férfi a
repülőtérről erőszakkal a gépre hatolt és azt követelte, hogy a
MALÉV-gép vigye őket az Egyesült Államokba. Miután megtudták, hogy a
TU 154-es tipusú gép nem alkalmas tengerentúli útra, Barcelónát
jelölték meg uticélként.

    A prágai magyar nagykövetség konzulja, Taba Lajos tárgyalt a
terroristákkal, s ennek eredményeképpen a gép fedélzetéről 82 utast,
köztük valamennyi nőt és gyermeket elengedtek, cserébe a magyar
konzul szállt fel a gépre. A MALÉV-járat 11 óra 42 perckor indult el
Barcelónába, tíz férfi utassal (három magyar, hét külföldi), három
főnyi kabinszemélyzettel, egy utaskísérővel, a konzullal és a két
terroristával a fedélzetén. Időközben a fegyveresek megváltoztatták
az uticélt és egy Frankfurt melletti katonai légibázison
kényszerítették leszállásra a magyar repülőgépet. A gép leszállása
után rövid idővel az eltérítők megadták magukat az NSZK
hatóságoknak, s lefegyverezték őket. Az utasok és a személyzet
sértetlen maradt. A szükséges ellenőrzések, vizsgálatok után a MALÉV
gép rövidesen visszaindul Budapestre.

    A terroristák kiléte egyelőre még ismeretlen, feltételezhetően
lengyel állampolgárok. (MTI)


1989. március 29., szerda 13:52


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Prága szelíd forradalma (10.27-11.27)

"Vasárnap a Letnán az előző napi műsor ismétlődödtt meg. Ha lehet ezúttal még töben voltak - állítólag 400 ezren. Csodálatos volt, hogy a prágaiak nem fagytak meg. Talán mert 20 hosszú év energiája szabadult fel bennük. Tovább tartott a mámor, a szelíd forradalom diadalmenete."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD