|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, Panoráma:
Romániai helyzet
"Ceausescu
hétfői ötórás beszéde azonban mégis elárult valamit álláspontjáról
és jövőbeli terveiről arra vonatkozóan, hogy mit akar csinálni
azzal, amit Románia lakossága mégis megtermel. A beszédből
kiviláglott, hogy az a nagyipar, mely máris tönkretette az országot,
tovább lesz bővítve és a fenntartásához szükséges nyersanyag-
importot növelni fogják azzal az exporttal együtt, melyre az ilyen
importok kifizetéséhez van szükség. A lakosság pedig szinte semmit
nem fog kapni.
A román vezért gyakran azért nevezik sztálinistának, mert a
központi tervezést isteníti és mert pártja közvetlenül uralkodik a
társadalom felett, illetve, mert nem tűr meg semmiféle ellenzéket.
Ami azonban igazán sztálinisttává teszi, az az, hogy abszolut nem
veszi emberszámba azokat, akik fölött uralkodik."
|
|
|
|
|
|
|
A Suzuki még nem döntött - Sajtótájékoztató
|
1989. november 10., péntek - A japán Suzuki autógyártó cég elnöke, aki három napig Budapesten tárgyalt egy gépkocsi-összeszerelő üzem létesítéséről, még nem mondta ki az utolsó szót a magyarországi Suzuki-gyártásról.
Elutazása előtt, pénteken az Atrium Hyatt Szállóban tartott sajtótájékoztatóján arról számolt be: négy éve folytatnak tárgyalásokat; Ő maga először járt hazánkban, és több tucat magyar vállalatot, üzemet keresett fel, olyan cégeket, amelyek a tervek szerint bekapcsolódnának az összeszerelésbe, mindenekelőtt az Ikarust és az Esztergomi Labor MIM telepét látogatta meg. Tárgyalt Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettessel, Horváth Ferenc ipari miniszterrel és a Magyar Hitel Bank vezetőivel is. Mint mondta, néhány héten belül az autógyár igazgató tanácsa dönt a vegyesvállalati formában tervezett összeszerelő üzem magyarországi létesítéséről. Az újságírók többször is feltett kérdésére kerülő választ adott saját véleményét illetően, és azt sem volt hajlandó elárulni, hogy miként kívánja befolyásolni - mint a Suzuki elnöke - az igazgatótanács döntését. Arra a kérdésre, hogy miért éppen Magyarországra esett a választás, szintén kitérően reagált, mondván, hogy a jelenlévők bizonyára ismerik ezeket a körülményeket, és ő nem kíván részletekbe bocsátkozni. Sajtónyilatkozatában óvott attól, hogy a magyar ipar csak alkatrészek gyártására vállalkozzon, amelyekért cserébe gépkocsikat kaphat. Azt igyekezett bizonyítani, hogy hazánknak érdeke a személygépkocsi-gyártás meghonosítása. Azt is kifejtette, hogy egy ilyen üzlethez nagy ipari háttérre van szükség, több iparág összefogásával. Suzuki úr végül is csak 50 százalékos esélyt adott arra, hogy az igazgatóság pozitív döntést hoz. (MTI)
1989. november 10., péntek 18:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|