Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 21.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF Országos Elnökségének nyilatkozata

"Ez a mostani kierőszakolt népszavazás veszélyes csapda a tájékozatlan nemzet számára. A négy közül három kérdésben már döntött a parlament. Az ezekről való újbóli szavazás teljesen fölösleges, csak arra szolgál, hogy az ezekre a kérdésekre adandó nyilvánvaló igenek mellé odalophassanak egy olyan igent is, amellyel a nép lemond az elnökválasztás jogáról. "
BBC, Panoráma:

Németh Miklós a meghamisított adatokról

"Az Országgyűlés mai ülésén nemzetközileg is szenzációs volt Németh Miklós miniszterelnök beszéde, aki áttekintést adott a katasztrofálisnak mondható gazdasági helyzetről, de azt a meglepő őszinte beismerést tette, hogy az akkori magyar kormány 1982-ben, amikor Magyarország felvételét kérte a Nemzetközi Valutaalapba, megszépítette, mondhatnánk meghamisította a gazdasági adatokat; letagadott mind az adósságállományból, mind a költségvetés hiányából. Aki szereti a nagy számokat, az most megtudhatta, hogy az év végére a bruttó nemzetközi adósság 20, a nettó 14 milliárd dollárt fog kitenni és az államháztartás hiánya 1.100 milliárd forintot."

A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben

1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.

Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt
elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek,
jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út
Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli
oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23
kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el.

    A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan
szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya
további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re
készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza,
amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral,
Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél
lenne.

    A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16
milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a
vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik
meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg
előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe.
Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a
világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni,
mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni.

    Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi
autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az
M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s
továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)


1989. október 30., hétfő 12:02


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Prága szelíd forradalma (10.27-11.27)

"Reggel ragyogó napsütésre ébredtünk, a prágai háztetők felett azonban hideg, sarki szél fütyült. Mertzcel fogadni mertünk volna, hogy ilyen farkasordító hidegben nincs az a bolond, aki tüntetni menjen. Zdenekkel együtt délelőtt a Képzőművészeti Főiskolára látogattunk el, a forradalmi ifjúság egyik főhadiszállására."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD