![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az MDF Országos Elnökségének nyilatkozata
"Ez a mostani kierőszakolt népszavazás veszélyes csapda a
tájékozatlan nemzet számára. A négy közül három kérdésben már
döntött a parlament. Az ezekről való újbóli szavazás teljesen
fölösleges, csak arra szolgál, hogy az ezekre a kérdésekre adandó
nyilvánvaló igenek mellé odalophassanak egy olyan igent is, amellyel
a nép lemond az elnökválasztás jogáról. "
BBC, Panoráma:
Németh Miklós a meghamisított adatokról
"Az Országgyűlés mai
ülésén nemzetközileg is szenzációs volt Németh Miklós miniszterelnök
beszéde, aki áttekintést adott a katasztrofálisnak mondható
gazdasági helyzetről, de azt a meglepő őszinte beismerést tette,
hogy az akkori magyar kormány 1982-ben, amikor Magyarország
felvételét kérte a Nemzetközi Valutaalapba, megszépítette,
mondhatnánk meghamisította a gazdasági adatokat; letagadott mind az
adósságállományból, mind a költségvetés hiányából. Aki szereti a
nagy számokat, az most megtudhatta, hogy az év végére a bruttó
nemzetközi adósság 20, a nettó 14 milliárd dollárt fog kitenni és az
államháztartás hiánya 1.100 milliárd forintot."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.
A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340 kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta fel. Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást. Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését célozza. Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba, amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)
1989. július 10., hétfő 15:01
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
A részletes tervek és a rendelkezésre álló pénz ismeretében ez év második felében dől el, hogy a nemzetközi autópálya milyen irányban épül tovább. Az M5-ös kecskeméti elkerülő szakaszának mintegy harminc kilométer hosszuságú kiépítésére egyelőre nincs lehetőség. Az eredeti - 1996 utáni - időpontot azonban mindenképpen előrébb kell hozni. Addig is - a Bács-Kiskun Megyei Tanács és Kecskemét város jelentős anyagi hozzájárulásával - a város belső körútjait korszerűsítik; az egyeztetett ütemterv szerint a munkák megkezdődtek. A győri elkerülő szakasz előkészítő munkái viszont már javában tartanak. Jelenleg már a nyomvonalat pontosítják, ez év végére, jövő év elejére készül el a végleges terv, s az átadásra 1993-94-ben lehet számítani. Ugyanez mondható el a tatabányai elkerülő szakasz előkészületeiről is. (MTI)
1989. július 10., hétfő 15:08
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|