|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A MISZOT állásfoglalása
"A MISZOT tagszervezetei
szolidaritásukat fejezik ki a nemzetközi diáknapon Prágában
szervezett demonstráción résztvevő fiatalokkal. Álláspontunk szerint
elidegeníthetetlen emberi jog az állampolgárok politikai
véleményének szabad kinyilvánítása."
BBC, Késő esti panoráma:
Interjú Orbán Viktorral
"Az én politikai tudatosságomnak a megtalálása és kialakítása az
nyolcvanháromtól számítódik, amikor a Bibó István Szakkolégiumba -
akkor még csak jogász-szakkolégiumnak hívott intézményébe -
kerültem, illetve azt megalapítottuk -, az egyetemtől független
oktatási intézményt hozva így létre. És az ott eltöltött 3-4 év az,
ami alatt én egyrészt a politikai világlátásomat kialakíthattam,
másrészt pedig a politikában való részvételhez szükséges gyakorlati
képességeket - vitakultúra, érvek összeállítása, az ellenfél
gyengéinek megismerése, valamifajta logika szerint gondolkodás,
taktika kidolgozása -, ezeket én mind ott tanultam meg. "
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok
|
A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk: - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem tartott igényt. Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt. Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen. Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi, kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány felszámolásáról? +++
1989. május 9., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|